baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rusza projektowanie LCS Radom

8 lutego 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą Mott MacDonald Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce na opracowanie dokumentacji projektowej i materiałów przetargowych na wybór wykonawcy robót dla LCS Radom w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.2 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom – PRACE PRZYGOTOWAWCZE”.

Zakres prac obejmuje:

  • opracowanie koncepcji programowo – przestrzennej,
  • opracowanie dokumentacji geotechnicznej i geologiczno – inżynierskiej,
  • opracowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
  • opracowanie projektów budowlanych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń (bez pozwoleń na budowę),
  • opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z niezbędnymi załącznikami dla potrzeb drugiego postępowania powiązanego z uzyskaniem pozwoleń na budowę,
  • opracowanie dokumentów niezbędnych do ustalenia i wypłaty odszkodowań za nieruchomości objęte decyzjami o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
  • przygotowanie i złożenie do odpowiednich urzędów wymaganych dokumentów celem uzyskania pozwolenia (pozwoleń) na budowę,
  • przygotowanie materiałów przetargowych na wybór wykonawcy robót budowlanych.

Linia kolejowa nr 8, zwana Magistralą Świętokrzyską, łączy Warszawę z Radomiem, Kielcami i Krakowem. Stanowi istotne połączenie transportowe największej aglomeracji kraju z tzw. aglomeracją staropolską liczącą ponad pół miliona mieszkańców. Jest to linia o znaczeniu państwowym, w pełni zelektryfikowana, dostosowana do prędkości 100-120 km/h. Jednak z powodu pogarszającego się stanu technicznego wprowadzono na niej liczne ograniczenia prędkości. Linia obsługuje ruch pasażersko-towarowy. Średnia prędkość handlowa wynosi ok. 60km/h. Pogarszający się stan techniczny i równoczesne ograniczenie robót związanych z utrzymaniem obecnego stanu powodują, że linia wymaga kompleksowej naprawy głównej. Wartość zamówienia wynosi 16 400 000,00 PLN netto. Wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania jej w ciągu 18 miesięcy od podpisania, plus dwa miesiące na jej rozliczenie.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 10.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.