baner
baner
baner
Strunobet-Migacz Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ruszają prace na pętli autobusowej przy Dworcu Centralnym

Remont Dworca Centralnego w Warszawie wkracza w kolejną fazę. Od 17 lutego 2011 r. zamknięta jest pętla autobusowa, pomiędzy budynkiem dworca i Złotymi Tarasami. Tam robotnicy zajmą się odnawianiem północnej części elewacji i uszczelnianiem przeciekającej konstrukcji.

Prace w miejscu dzisiejszej pętli autobusowej potrwają do połowy maja. Rusztowania zajmą chodnik przydworcowy i jedną z ulic od strony Złotych Tarasów. W dalszej części pracować będą robotnicy naprawiający system dylatacyjny dworca, by trwale usunąć źródła wody, cieknącej w galeriach na poziomie -1. Autobusy komunikacji miejskiej zatrzymywać się będą na ulicach: Emilii Plater, Al. Jerozolimskich, Al. Jana Pawła II i Świętokrzyskiej.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu autobusów znajdują się w stronach internetowych: www.ztm.waw.pl oraz www.pkp.pl. Specjalni informatorzy czekają też z ulotkami w Service Poincie w hallu głównym dworca. Mobilni informatorzy ZTM wręczać będą ulotki ze schematami rozmieszczenia przystanków również w okolicach dworca. Tam pasażerowie odnajdą też tablice z informacją o zmianach. Wejście do budynku będzie możliwe tylko od strony Alei Jerozolimskich.

Szczegóły dotyczące aktualnie prowadzonych prac na Dworcu Centralnym:

  • roboty zewnętrzne: czyszczenie elewacji wschodniej, ocieplanie i wymiana stropu listwowego elewacji zachodniej, czyszczenie i malowanie sufitu nad tarasem i antresolą wschodnią, czyszczenie elewacji wschodniej, odnawianie elewacji północnej;
  • hala główna i antresola: czyszczenie, malowanie i montaż nowych blend na suficie części północnej hali, czyszczenie elewacji północnej i zachodniej, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia w hali, montaż instalacji teletechnicznych, wymiana stropów listwowych pod antresolami, roboty instalacyjne i wyburzeniowe w łazienkach na antresoli zachodniej i pod antresolą wschodnią;
  • galerie handlowe - północna i wschodnia: naprawa i wymiana kamienia na posadzkach i ścianach, wymiana stropów podwieszonych, montaż nowych pawilonów i kasetonów reklamowych, montaż nowych instalacji elektrycznych i teletechnicznych, montaż nowego oświetlenia;
  • perony 2 i 3: czyszczenie torowisk, remont ścianek pod peronami, naprawa kamienia na ścianach i posadzkach, naprawy konstrukcji słupów i podciągów, malowanie stropów i słupów, montaż nowych stropów podwieszonych panelowych i żyletkowych, montaż nowego oświetlenia, montaż nowej instalacji elektrycznej i teletechnicznej, montaż nowej statycznej informacji wizualnej. 

Remont obejmuje też renowację i wymianę wielu elementów niewidocznych gołym okiem, jak: systemy instalacji elektrycznej, wodnej i kanalizacji, c.o., systemy wentylacyjne, klimatyzację, nowe przyłącza zewnętrzne ułatwiające np. odbiór wody do kanalizacji burzowej, pętle indukcyjne, systemy ppoż, elementy monitoringu, nowe zaplecza, toalety dla personelu i systemy informatyczne, w tym informację dynamiczną dla podróżnych.



Autor: (źródło: PKP S.A., 16.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.