baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ruszają przygotowania do modernizacji połączenia kolejowego Portu Północnego w Gdańsku

14 kwietnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej dla zadania „Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwu torowa linia kolejowa) - prace przygotowawcze ”. Kontrakt o wartości 5.430.450,00 PLN zrealizuje konsorcjum firm: Halcrow Group Limited i Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.

Realizacja inwestycji umożliwi wzrost zdolności przepustowej linii kolejowej z obecnej liczby 82 pociągów do 240 pociągów na dobę. Zakres inwestycji obejmie budowę i modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. W celu uzyskania zakładanych parametrów linii kolejowej przewiduje się przebudowę torów kolejowych na niektórych odcinkach w celu polepszenia geometrii trasy.

W związku z budową nowego mostu na Martwej Wiśle, konieczne jest poprowadzenie linii kolejowej na odcinku od skrzyżowania z estakadą ul. Elbląskiej do stacji Gdańsk Port Północny po nowej trasie.

Przewiduje się ułożenie toru w technologii bezstykowej na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym na podsypce tłuczniowej. We wszystkich drogach rozjazdowych łączących tory główne przewiduje się promienie łuków 500 m. Planuje się modernizację nawierzchni przejazdów kolejowych oraz przejścia pieszego w ciągu ul. Miałki Szlak. Zakres robót drogowych obejmuje również dojazd do nastawni na stacji Gdańsk Olszynka. Przejazdy w poziome szyn zostaną wyposażone w nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej, a nastawnia będzie jednocześnie siedzibą Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny. Na linii przewiduje się uruchomienie systemu ERTMS/ETCS poziomu 1 wg rozwiązań przyjętych na całej sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz GSM-R w zakresie łączności głosowej.

Celem minimalizacji oddziaływania ruchu kolejowego w zakresie hałasu i wibracji planuje się, szlifowanie szyn po modernizacji linii, budowę ekranów akustycznych, montaż elementów odblaskowych (tzw. wilczych oczu) oraz budowę w przepustach suchych chodników dla zwierząt. W projekcie założono zainstalowanie separatorów oraz osadników do podczyszczenia wód opadowych z mostów i wiaduktów oraz z odwodnienia obiektów stacyjnych.

Celem projektu jest dostosowanie linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny do standardów AGTC oraz obsługi ruchu kolejowego z jednego Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny. Równocześnie poprzez budowę nowego mostu kolejowego na Martwej Wiśle, spełniającego wymogi Urzędu Morskiego w Gdyni w zakresie parametrów toru wodnego.

Czas realizacji projektu to 390 dni od daty podpisania umowy. Prace budowlane będą prowadzone w latach 2013-2014.

„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 15.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.