baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ruszy budowa Łącznicy Czerwieńska

Brakuje już tylko podpisu prezesa PKP PLK Z. Szafrańskiego i marszałka woj. lubuskiego M. Jabłońskiego, aby ruszyła budowa łącznicy Czerwieńska oraz modernizacja torów od Czerwieńska do Zbąszyna, i z Kostrzyna do Zbąszynka.

Do niedawna w powietrzu wisiała groźba zaniechania budowy planowanej łącznicy Czerwieńska i modernizacji torów od Czerwieńska do Zbąszynka. Obawy wynikały z faktu, iż w PKP nie ma pieniędzy, więc w ramach oszczędności zaplanowano skreślić tę inwestycję. Region zrezygnowałby przez to z wprowadzenia szybkich połączeń z Nowej Soli do Sulechowa, i nadal męczył pasażerów wydłużoną jazdą z Zielonej Góry do Poznania i dalej do Warszawy.

Udało się jednak tego uniknąć, ponieważ rozmowy z PKP w Warszawie z udziałem marszałka lubuskiego, lubuskich posłów m.in. Bożeny Bukiewicz doprowadziły do parafowania umowy, która ma być za kilka dni podpisana.

- Wobec trudnej sytuacji PKP nasz region zwiększy swój udział w inwestycji do 60 procent, przy 40 procentach PKP. -  powiedział wicemarszałek Tomasz Hałas.

Budowa łącznicy, jak informuje kierownik kontraktu Waldemar Osypiński, ruszy wiosną 2010 roku i potrwa do jesieni 2011 roku. Na całym odcinku od Zbąszynka do Czerwieńska mają zostać wymienione tory oraz poprawione rozjazdy. Inwestycja ma pochłonąć około 20 mln euro.

W efekcie czas jazdy z Zielonej Góry do Zbąszynka skróci się o 33 minuty, bo pociągi jechały będą z prędkością 100 km/godz. Tymczasem kolejarze kończą opracowywanie dokumentacji. Uzyskali również decyzję środowiskową i niedługo ogłoszą przetarg na roboty modernizacyjne. Prace będą mogły ruszyć już jesienią 2009, a najpóźniej wiosną 2010.

Kolejna umowa podpisana przez PKP i lubuskiego marszałka określać będzie zakres prac modernizacyjnych między Kostrzynem a Zbąszynkiem, przez Gorzów. W tej lokalizacji również zamierza się zmodernizować tory, żeby szynobusy mogły jechać z prędkością 100-120 km/godz. Ryszard Magdziak, inżynier kontraktu, mówi, że pierwsze roboty rozpoczną się w przyszłym roku a ich zakończenie planowane jest w 2011 roku. Koszt to około 15 mln euro. Dzięki tej modernizacji możliwe będzie uruchomienie bezpośredniego połączenia Gorzowa z Berlinem.


Autor: (źródło: wak, Gazeta Lubuska, 20.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.