baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ruszyła nowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Korki w Płaszowie to już przeszłość, a komunikacja miejska w tej części Krakowa ma być sprawniejsza. W czwartek, 18 listopada, uruchomiono drugą linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), a szlak komunikacyjny: ul. Jana Surzyckiego - ul. Christo Botewa - ul. Tadeusza Śliwiaka został oficjalnie dopuszczony do ruchu drogowego. Obie inwestycje zostały dofinansowane z funduszy unijnych. W uroczystym otwarciu wziął udział marszałek Marek Nawara.

W ramach pierwszej inwestycji, poza linią tramwajową (od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski, ul. Herliga-Grudzińskiego, ul. Klimeckiego do ul. Lipskiej i ul. Myśliwskiej) powstała nowa ul. płk Ryszarda Kuklińskiego, a ul. Lipska została przebudowana. Przedsięwzięcie, finansowane m.in. z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ma zostać całkowicie zakończone w kwietniu przyszłego roku. W ramach drugiej inwestycji zmodernizowano ul. Surzyckiego i ul. Botewa. Powstała ul. Śliwiaka, mająca na celu połączenie węzła Mogilskiego z drogą S7. Projekt, o całkowitym koszcie prawie 80 mln zł, uzyskał ponad 58 mln zł dofinansowania, przyznanego przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Ta inwestycja pozwoli na połączenie centrum miasta z terenami atrakcyjnymi dla przedsiębiorców – mówił marszałek Nawara.  - Potencjał Krakowa chcemy wspierać. Do tej pory jest to 700 projektów na sumę 1,8 mld zł – dodał.

W czwartek podpisano również umowę na budowę trzeciej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, łączącej ul. Brożka i Kampus UJ. Koszt inwestycji to 150 mln zł, z czego 53,5 mln zł to dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Trzecia linia KST ma być gotowa za dwa lata.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 18.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.