baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ruszyły szynobusy po pieniądze z RPO

Dziś na posiedzeniu Zarządu Województwa zapadła ważna decyzja – Zarząd przyznał dofinansowanie na realizację projektu systemowego pn. „Wykonanie i dostawa 10 sztuk szynobusów szynowych o napędzie spalinowym wraz z możliwością udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego”. Na zakup szynobusów Beneficjent, którym jest Województwo Zachodniopomorskie, otrzyma dofinansowanie w wysokości 75 076 970,00 zł. To oznacza, że jest to największy pod względem wartości dofinansowania z dotychczas rozpatrywanych projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. 

Zakup szynobusów, które zasilą park regionalnych kolei, to projekt systemowy, realizowany w ramach poddziałania 2.1.7 Regionalny transport kolejowy, Schemat B Tabor kolejowy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.

Wniosek przeszedł pomyślnie całą procedurę konkursową, która rozpoczęła się 4 września 2009 r. ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie projektów w trybie systemowym w ramach Osi priorytetowej 2 Rozwój infrastruktury transportowej i energetycznej, Działanie 2.1 Zintegrowany system transportowy województwa, Poddziałanie 2.1.7 Regionalny transport kolejowy, Schemat B Tabor kolejowy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.

14 grudnia 2009 r. w Wydziale Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego złożono wymaganą dokumentację konkursową, następnym etapem była weryfikacja wniosku pod względem formalnym, środowiskowym, ekonomiczno-finansowym, jak i merytoryczno- technicznym, która zakończyła się oceną pozytywną. Wniosek otrzymał 72 punkty od Komisji Oceniającej Projekt.

Kwota przeznaczona na dofinansowanie inwestycji wyniesie 75 076 970,00 zł ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to 150 153 940,00 zł.

Nowy tabor kolejowy przeznaczony jest przede wszystkim do obsługi relacji:

  • Szczecin – Goleniów – Kołobrzeg – Koszalin,
  • Szczecin – Szczecinek – Chojnice,
  • Szczecin – Wałcz – Piła (po odbudowie i modernizacji przez PKP PLK S.A. linii kolejowej nr 403).
  •  

Oczekuje się, że pierwszy z pociągów zostanie dostarczony w 2010 roku, a kolejne maksymalnie w ciągu następnych 24 miesięcy. Szczegółowy harmonogram dostaw określi umowa zawarta z producentem wyłonionym w postępowaniu przetargowym.

W latach 2011-2012 nowy tabor kolejowy pozwoli wycofać z ruchu sześć ponad 40-letnich zespołów trakcyjnych serii SA110, użyczonych województwu w 2005 roku przez DB Regio A.G. (koleje niemieckie), z których każdy przejechał już kilka milionów kilometrów. Realizacja zakupu spowoduje powiększenie floty taboru spalinowego, należącego do Województwa Zachodniopomorskiego z obecnych 10 do 14-16 pojazdów w 2012 roku. Dzięki temu możliwe będzie zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów regionalnych ze Szczecina do Kołobrzegu i Szczecinka oraz wydłużenie ich relacji odpowiednio do Koszalina i Chojnic.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 22.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.