baner
baner
baner
nkt cables S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Samodzielne przewozy PKP Cargo w Czechach

PKP CARGO S.A. rozpoczęło z dniem 2 kwietnia br. realizację samodzielnych przewozów na terenie Republiki Czeskiej.

Spółka zrealizowała przewozy koksu z Zakładów Koksowniczych Zdzieszowice oraz Koksowni Przyjaźń do Rumunii (Galati). Pierwszy skład odjechał z Koksowni Przyjaźń (2163 tony brutto, 36 wagonów Ea) i był przez PKP CARGO samodzielnie przeprowadzony na odcinku Zebrzydowice – Petrovice u Karvine – Cesky Tesin – Mosty u Jablunkova – Cadca.

Następnie przewozy przejął słowacki przewoźnik ZSSK Cargo a.s. Transport został obsłużony przez lokomotywy serii ET41 oraz pracowników drużyn trakcyjnych ze Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu Spółki. W kolejnych przewozach (realizowanych z Zakładów Koksowniczych Zdzieszowice) będą brać udział również drużyny trakcyjne z Górnośląskiego Zakładu Spółki.

Zasadniczym celem realizacji tych przewozów było utrzymanie przez PKP CARGO otrzymanego w dniu 20 stycznia 2010 r. od czeskiego Drážního úřadu Certyfikatu Bezpieczeństwa w części "B" (wymóg wynikający m.in. z Dyrektywy 2006/49/WE z dnia 14 czerwca 2006 r.).

Uruchomienie przewozów poprzedziły wielomiesięczne, intensywne przygotowania, mające na celu przede wszystkim uzyskanie dopuszczeń do ruchu po torach Republiki Czeskiej dla lokomotyw serii ET22, ET41 i EU07, uzyskanie praw kierowania (obowiązujących w Republice Czeskiej) dla maszynistów PKP CARGO oraz wspomniane uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa część "B” obowiązującego w Republice Czeskiej.

- Rozpoczęcie samodzielnych przewozów przez PKP CARGO stanowi kolejny krok w kierunku uelastycznienia oraz zwiększenia efektywności transgranicznych przewozów towarowych z sąsiednimi kolejami. - mówi Witold Bawor, członek zarządu Spółki ds. eksploatacyjnych.

Według niego umożliwi to zacieśnienie współpracy z czeskimi przewoźnikami kolejowymi, w głównej mierze poprzez zwiększenie elastyczności przewozów (w tym poprzez dowolne określanie strony odpowiedzialnej za bezpieczeństwo realizacji przewozów transgranicznych). W konsekwencji powinno się to przyczynić do pozyskania większej ilości ładunków na tory kolejowe.

(fot. - PKP Cargo)


Autor: (źródło: PKP Cargo, 07.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.