baner
baner
baner
Tubes International Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Silna konkurencja na wykonanie robót w ramach RPO Warmii i Mazur

8 kwietnia 2011r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania ,,Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych Olsztyn - Szymany (odcinek - Szczytno - linia kolejowa nr 219 i odcinek Szymany - Szczytno - linia kolejowa nr 35) jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem - etap I" w ramach RPO Warmia i Mazury 2007 – 2013.

W wyznaczonym terminie wpłynęło 13 ofert:

Oferta nr 1:

  • OHL ŽS, a.s. CZ 46342796

na kwotę 138 373 798,08 zł brutto.

Oferta nr 2 (konsorcjum):

  • LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG, Oddział w Polsce Lider
  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego TRANSKOL Sp. z o.o.

na kwotę 145 665 945,37 zł brutto.

Oferta nr 3 (konsorcjum):

  • STRABAG Sp. z o. o.- Lider
  • VIAMONT DSP A.S. – Partner
  • TRAKCE a.s. - Partner

na kwotę 152 538 330,90 zł brutto. 

Oferta nr 4 (konsorcjum):

  • Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych ,,POL-AQUA ’’S. A. Lider
  • ,, VIAS Y CONSTRCCIONES’’ S.A.- Partner

na kwotę 216 875 809,89 zł brutto. 

Oferta nr 5:

  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Lider 

na kwotę 120 685 788,10 zł brutto. 

Oferta nr 6 (Konsorcjum):

  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie Spółka Akcyjna Lider
  • Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych - Partner

na kwotę 161 942 704,78 zł brutto.

Oferta nr 7 (Konsorcjum):

  • Skanska S.A. Lider
  • Skanska a.s.- Partner

na kwotę 116 235 155,95 zł brutto. 

Oferta nr 8 (Konsorcjum):

  • PROJEKT-BUD Sp. z o.o. Lider
  • Grupo Ortiz Polska S.A.- Partner
  • Ortiz Construcciones y Proyectos S.A.- Partner

na kwotę 154 431 847,34 zł brutto. 

Oferta nr 9 (Konsorcjum):

  • ALUSTA S.A. Lider
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o. o. 

na kwotę 153 674 884,40 zł brutto. 

Oferta nr 10 (Konsorcjum):

  • Trakcja Polska Salce. S. A. Lider
  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o. o.Partner
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno Torowe Sp. z o. o.Partner

na kwotę 162 059 441,32 zł brutto. 

Oferta nr 11 (Konsorcjum):

  • Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A. Lider
  • Salce Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A. S. A. Odział w Polsce Partner

na kwotę 115 330 962,44 zł brutto. 

Oferta nr 12:

  • FEROCO S.A.

na kwotę 136 006 774,17 zł brutto. 

Oferta nr 13:

  • Mostostal Warszawa S.A. Lider
  • ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A. Partner
  • TOR –KAR-SSON Sp. z o. o.- Partner

na kwotę 138 366 834,03 zł brutto. 

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto 183 705 469,20 zł. Termin realizacji zamówienia wynosi 20 miesięcy.

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym dla przygotowania i wykonania robót budowlanych, w tym opracowanie projektów budowlanych, uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleń, decyzji lokalizacyjnych i decyzji o pozwoleniu na budowę, projektów wykonawczych wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, dokumentacji powykonawczej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i kosztorysów, zbiorczego zestawienia kosztów.

W ramach robót budowlanych wykonane zostanie:

  • całkowita wymiana nawierzchni kolejowej toru głównego szlakowego/zasadniczego na odcinku Olsztyn – Szczytno linii nr 219 (44,38 km) oraz toru głównego zasadniczego na stacji Szczytno na linii nr 35 (0,97 km),
  • roboty budowlane w torze głównym szlakowym/zasadniczym obejmujące oczyszczenie podsypki, jej uzupełnienie oraz oprofilowanie, ścięcie ław torowiska wraz z podbiciem i regulacją torów w planie i w profilu na odcinku Szymany - Szczytno linii nr 35 (9,86 km),
  • wymiana (3,64 km) i rozbiórka (1,94 km) nawierzchni torów głównych dodatkowych na stacjach,
  • korekta geometrii łuków polegająca na wydłużeniu krzywych przejściowych łuku w celu uzyskania optymalnej prędkości na łukach,
  • roboty okołotorowe związane z odbudową bocznych rowów odwodnieniowych oraz estetyzacją otoczenia linii kolejowej w pasie prowadzonej modernizacji linii,
  • wymiana nawierzchni drogowej na 38 przejazdach,
  • roboty budowlane 115 obiektów inżynieryjnych (głównie przepustów),
  • przebudowa 7 i rozbiórka 3 peronów,
  • roboty budowlane 3 nastawni i 1 strażnicy przejazdowej, rozbiórka 1 strażnicy przejazdowej,
  • zabudowa urządzeń sterownia ruchem kolejowym na 18 przejazdach kolejowych (półrogatki, samoczynna sygnalizacja przejazdowa, TV użytkowa)
  • wymiana wyeksploatowanych i zabudowa nowych urządzeń sterownia ruchem kolejowym na stacjach,
  • wymiana wyeksploatowanych (radiołączność) i budowa nowych urządzeń telekomunikacyjnych (system łączności kolejowej, rozgłoszeniowa informacja podróżnych) oraz budowa kabli teletechnicznych,
  • wymiana, budowa lub rozbiórka urządzeń elektroenergetyki do 1 kV (linie zasilające, oświetlenie, zasilanie rezerwowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów).


Projekt kolejowego połączenia modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem będzie realizowany
w dwóch etapach:

etap I - modernizacja linii kolejowych od stacji Olsztyn do stacji Szymany, (dotyczy ogłoszonego postępowania przetargowego)

etap II - budowa nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury wraz z urządzeniami sterowania ruchem oraz peronu z wiatą przystankową przy terminalu lotniczym. (dotyczy odrębnego postępowania przetargowego).

Celem projektu jest zapewnienie szybkiego i bezpiecznego transportu kolejowego pasażerów z lotniska w Szymanach do stolicy województwa. W I etapie projektu zostanie przeprowadzona modernizacja linii kolejowych nr 219 i 35 na odcinku od stacji Olsztyn Główny do stacji Szymany. 

W etapie II dobudowany zostanie odcinek linii do terminala lotniczego.

Głównym efektem realizacji I etapu inwestycji będzie:

  • uzyskanie kolejowego połączenia z Olsztyna do Szyman (docelowo połączenia z lotniskiem po realizacji etapu II projektu).
  • uzyskanie czasu przejazdu z Olsztyna do Szyman wynoszącego ok. 49 minut dla pociągów zatrzymujących się na wszystkich przystankach.


Poprawa stanu infrastruktury kolejowej linii nr 219 i 35 na odc. z Olsztyna do Szyman przyczyni się do usprawnienia połączeń wewnątrz województwa i poprawi jego dostępność komunikacyjną.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 08.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.