baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Siódmy szynobus na trasie

Od poniedziałku, 9 marca, kolejowe trasy Opolszczyzny obsługuje nowy szynobus zakupiony przez samorząd województwa opolskiego w bydgoskiej PESA S.A.

Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego odebrali go w zeszłym tygodniu od producenta. Opolski szynobus zaprezentowany też został na ogólnopolskim seminarium w Ciechocinku poświęconym eksploatacji pojazdów szynowych. Wzięli w nim udział przedstawiciele PKP, a także samorządów wojewódzkich, które od stycznia tego roku przejęły przewozy regionalne.

Najnowszy pojazd szynowy jest trzecim z pięciu finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego. Będzie obsługiwał niezelektryfikowane trasy województwa, a więc Kędzierzyn-Koźle - Nysa, Opole - Kluczbork, Opole - Nysa, Nysa - Brzeg.

Jednocześnie Zarząd Województwa Opolskiego potwierdził, iż jest zainteresowany przyspieszonym odbiorem dwóch ostatnich pojazdów. Będą one gotowe już we wrześniu tego roku, a nie w roku 2010 - jak wstępnie planowano.

Dyrekcja bydgoskiej PESA podkreślała, że województwo opolskie jest pierwszym w kraju regionem, który przeprowadził przetarg na zakup szynobusów z funduszy unijnych. Dzięki temu będą one tańsze o około milion złotych, niż te zakupione później przez inne urzędy marszałkowskie. PESA wiele zespołów niezbędnych do wyposażenia pojazdów kupuje poza granicami kraju i zwyżka kursu euro musiałaby się odbić na cenie. Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny - jak brzmi oficjalna nazwa pojazdu - kosztował 8,4 mln złotych. Pojazd ma 136 miejsc siedzących, ale może zabrać 300 pasażerów. Rozwija prędkość maksymalną 140 km na godzinę, jest klimatyzowany i dostosowany do przewozu niepełnosprawnych pasażerów.

Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa, podkreśla, że samorząd województwa, jako współudziałowiec przewozów regionalnych, jest zainteresowany, by koszty eksploatacji pojazdów były jak najniższe, a pasażerowie mieli zapewnione coraz lepsze warunki podróży.


Autor: (Urzad Marszałkowski woj. Opolskiego)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.