baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Siódmy szynobus na trasie

Od poniedziałku, 9 marca, kolejowe trasy Opolszczyzny obsługuje nowy szynobus zakupiony przez samorząd województwa opolskiego w bydgoskiej PESA S.A.

Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego odebrali go w zeszłym tygodniu od producenta. Opolski szynobus zaprezentowany też został na ogólnopolskim seminarium w Ciechocinku poświęconym eksploatacji pojazdów szynowych. Wzięli w nim udział przedstawiciele PKP, a także samorządów wojewódzkich, które od stycznia tego roku przejęły przewozy regionalne.

Najnowszy pojazd szynowy jest trzecim z pięciu finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego. Będzie obsługiwał niezelektryfikowane trasy województwa, a więc Kędzierzyn-Koźle - Nysa, Opole - Kluczbork, Opole - Nysa, Nysa - Brzeg.

Jednocześnie Zarząd Województwa Opolskiego potwierdził, iż jest zainteresowany przyspieszonym odbiorem dwóch ostatnich pojazdów. Będą one gotowe już we wrześniu tego roku, a nie w roku 2010 - jak wstępnie planowano.

Dyrekcja bydgoskiej PESA podkreślała, że województwo opolskie jest pierwszym w kraju regionem, który przeprowadził przetarg na zakup szynobusów z funduszy unijnych. Dzięki temu będą one tańsze o około milion złotych, niż te zakupione później przez inne urzędy marszałkowskie. PESA wiele zespołów niezbędnych do wyposażenia pojazdów kupuje poza granicami kraju i zwyżka kursu euro musiałaby się odbić na cenie. Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny - jak brzmi oficjalna nazwa pojazdu - kosztował 8,4 mln złotych. Pojazd ma 136 miejsc siedzących, ale może zabrać 300 pasażerów. Rozwija prędkość maksymalną 140 km na godzinę, jest klimatyzowany i dostosowany do przewozu niepełnosprawnych pasażerów.

Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa, podkreśla, że samorząd województwa, jako współudziałowiec przewozów regionalnych, jest zainteresowany, by koszty eksploatacji pojazdów były jak najniższe, a pasażerowie mieli zapewnione coraz lepsze warunki podróży.


Autor: (Urzad Marszałkowski woj. Opolskiego)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.