baner
baner
baner
NEEL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Skandynawigacje 2012 – o transportowej współpracy ze Skandynawią

Skandynawigacje 2012 to kolejna edycja z serii spotkań organizowanych z myślą o firmach spedycyjnych i transportowych zainteresowanych problematyką transportu drogowego do i z krajów skandynawskich. Spotkanie obyło się 21 marca 2012 roku w Szczecinie.

Wiodącym tematem tegorocznej konferencji była Polska przedstawiona jako kraj tranzytowy pomiędzy Skandynawią i Europą Południową.

Konferencję rozpoczął Carsten Nielsen - prezes SPCC, podkreślając m.in. znaczenie wymiany handlowej pomiędzy Polską a Skandynawią. Następnie zaprezentowali się najwięksi beneficjenci tej zwiększonej wymiany handlowej, czyli firma DSV, Polferries oraz Trade Trans. Podczas swoich wystąpień demonstrowali obroty, podział ładunków na gałęzie transportu oraz wzrost znaczenia portu Trelleborg.

Następnie, w części konferencji moderowanej przez Wicemarszałka Województwa Zachodniopomorskiego Wojciecha Drożdża zostały przedstawione prezentacje dotyczące m.in.: realizowanego przez Województwo Zachodniopomorskie projektu SoNorA - Osie Północ-Południe, projektu C-Liege poruszającego tematykę logistyki miejskiej.

Zaprezentowano także plan rozwoju i aktualnego stanu morskich portów Szczecin i Świnoujście oraz podkreślono znaczenie rzeki Odry w polskim systemie transportowym i jako części Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego CETC-ROUTE65. Odbyła się również debata prowadzona przez redaktora Wiktora Legowicza, w której udział wzięli praktycy – reprezentanci największych graczy na polskim rynku TSL: Dominik Landa DCT Gdańsk, Rafał Zahorski – Magemar Polska, Andrzej Górnikiewicz - Trade Trans oraz Michał Kużajczyk BCT Gdynia.

Podczas debaty poruszono problemy dotyczące kosztów i różnic pomiędzy dostępnością transportową portów w Polsce, zarówno od strony lądu, jak i morza w stosunku do portów na zachodzie Europy. Zwrócono uwagę na fakt, że przedsiębiorstwa kierują się ciągle zasadą, że towar ma być najtaniej, najszybciej, najbardziej profesjonalnie obsłużony, co niekoniecznie jest zgodne z ekologiczną wizją transportu. Następnie dyskutowano na temat kosztów ekologicznych transportu w kontekście tzw. „carbon footprint”.

Spotkanie, w którym uczestniczyło wielu przedstawicieli branży TSL, okazało się świetną okazją do wymiany poglądów między praktykami i naukowcami oraz zacieśnienia współpracy pomiędzy przedstawicielami przedsiębiorstw, zarówno z Polski, jak i ze Szwecji.

Organizatorami spotkania było Województwo Zachodniopomorskie wspólnie z SPCC - Skandynawską Izbą Gospodarczą.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 26.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.