baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Składy zespołowe dla PKP Intercity - mają zapewnione finansowanie

Zakończył się proces pozyskiwania finansowania na zakup składów zespołowych przez PKP Intercity. 17 sierpnia została podpisana umowa z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej, na mocy której przelano pierwszą transzę kwoty przeznaczonej na zakup nowoczesnych pociągów. Wszystkie etapy pozyskiwania finansowania przebiegały zgodnie z założonym harmonogramem.

Kontrakt na dostawę 20 pociągów dużych prędkości oraz budowę nowego zaplecza technicznego o łącznej wartości 430 milionów euro został podpisany z konsorcjum Alstom 30 maja. Od tego momentu Spółka miała 3 miesiące na potwierdzenie finansowania inwestycji.

18 lipca 2011r. została podpisana umowa o finansowanie projektu pomiędzy spółką „PKP Intercity” S.A. a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Dzień później, 19 lipca podczas posiedzenia Rady Ministrów, Rząd podjął uchwałę w sprawie udzielenia gwarancji na zaciągnięcie zobowiązania wynikającego z umowy o finansowanie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na rzecz PKP Intercity. Podpisanie umowy z CUPT zakończyło proces pozyskiwania funduszy na zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych.

"Zakończył się proces finansowania, w którym beneficjentem jest PKP Intercity. Jednak prawdziwym beneficjentem są nasi obecni i przyszli pasażerowie, którzy będą mogli korzystać z oferty nowoczesnych składów zespołowych. Będzie to zupełnie nowa jakość dla podróżujących polskimi kolejami" - mówi Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

PKP Intercity przez pierwsze dziesięć lat eksploatacji będzie wykorzystywać składy zespołowe na trasach: Warszawa – Gdańsk – Gdynia, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice. Czas przejazdu zostanie znacznie skrócony. Odcinek pomiędzy Warszawą a Gdańskiem składy zespołowe będą pokonywały w 2,5 godziny, a odcinek Warszawa-Kraków, Warszawa-Katowice w nieco ponad 2 godziny. Pociągi do Trójmiasta, Krakowa i Katowic kursować będą co godzinę.

Umowa zawarta pomiędzy PKP Intercity a CUPT o dofinansowanie z projektu pt. „Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap I” opiewa na 1 956 mln PLN zaś kwota dofinansowania wynosi 794 mln PLN. Realizowana jest ona w ramach działania 7.1: Rozwój transportu kolejowego priorytetu VII: Transport przyjazny środowisku Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013.


Autor: (źródło: PKP Intercity, 22.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.