baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

SKM-ka jak „subway”

Wyremontowanie jednego z pociągów trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej kosztowało 7 mln złotych. Wnętrze składu przypomina teraz wagon metra, a nie tradycyjnej kolejki. Kolejnych 20 ma być odnowionych do 2012 roku.

- Przyjemność z jazdy zmodernizowanym pociągiem SKM będą mieli pasażerowie już w drugiej połowie listopada tego roku, wymaga on jeszcze sprawdzenia poszczególnych podzespołów. Skład będzie kursował pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem, gdzie jest najwięcej startów i zatrzymań - mówi MM-ce Marcin Głuszek, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży SKM.

Nowy pociąg wyraźnie różni się od pozostałych. W dwóch z czterech wagonów, siedzenia znajdują się w rzędzie przy oknie, podobnie jak w metrze. Stający pasażerowie mają mieć więcej miejsca, dlatego zarówno w tradycyjnych, jak i nowych wagonach, zlikwidowano ścianki działowe oddzielające korytarz od przedziału. Podróżni mogą dzięki temu wygodniej opuszczać pociąg. Pojawi się też monitoring wszystkich przedziałów. Z kamer korzystać będą również maszyniści, którzy do obserwacji peronu używali dotychczas lusterek.

Odpowiedzialna za remont firma Newag, zainstalowała także nowe silniki asynchroniczne, które mają wyeliminować szarpnięcia pociągu znane wszystkim. Nowa SKM-ka będzie szybciej osiągać duże prędkości. Aby jechać z prędkością 100 km/h, potrzebować będzie pół minuty.

Odnowienie wyniosło 7 mln złotych. Nowy pociąg to blisko 20 mln złotych. Z tego też powodu spółka zdecydowała, iż w następnych latach wyda więcej pieniędzy na remonty niż na kupno nowych jednostek. Ogółem planuje się wyremontowanie 20 z 65 składów. Jak informuje przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej, w przyszłości zastosowanie nowych rozwiązań ma dotyczyć większości pociągów, ale ostateczna decyzja zależeć będzie od pasażerów.

- To zupełna nowość w naszych pociągach. Na razie chcemy wysondować, czy nowe rozwiązanie podoba się pasażerom. Jeśli tak, będziemy je wprowadzać we wszystkich nowych SKM-kach. Jak tylko pojawi się odremontowana SKM-ka zamieścimy na naszej stronie ankiety, dzięki którym nasi klienci będą mogli się wypowiedzieć - Marcin Głuszek.


Autor: (źródło: Aneta Niezgoda, mmtrojmiasto.pl, 21.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.