baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „UNITOR” s.c. Katarzyna Stosik & Jacek Stosik

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Skutki powodzi - sytuacja na torach

Według sytuacji na godz. 8.00 dnia 21 czerwca 2010 r. przerwy w ruchu pociągów spowodowane powodzią trwały na następujących odcinkach liniach kolejowych:

  • na linii Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna – Krynica pociągi pasażerskie kursują jedynie na odcinku Stróże – Nowy Sącz; z kilkunastu uszkodzeń linii, do jakich doszło na początku czerwca, większość zostało naprawionych; linia jest obecnie jeszcze nieprzejezdna na odcinkach: Kłokowa – Łowczówek Pleśna (podmycie nasypu, naprawa zostanie ukończona do 15 lipca) Nowy Sącz – Stary Sącz (zerwany most na Popradzie), Rytro – Piwniczna (naprawa zostanie ukończona do końca lipca), Piwniczna – Wierchomla (naprawa zostanie ukończona do końca lipca), Wierchomla – Żegiestów (naprawa zostanie ukończona do końca lipca),
  • na linii Stróże – Jasło nieczynne są odcinki: Biecz – Skołyszyn ((naprawa zostanie ukończona do 20 lipca), Skołyszyn – Przysieki (naprawa zostanie ukończona do 15 lipca), Przysieki – Jasło Niegłowice (naprawa zostanie ukończona do 15 lipca),
  • na stacji Sandomierz i odcinkach Sandomierz – Grębów oraz Zalesie Gorzyckie – Sandomierz – Sobów, ruch na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz przy użyciu lokomotyw spalinowych zostanie wznowiony do 30 czerwca,
  • na linii Pszczyna – Żory, odcinek Pszczyna – Radostowice, ruch pociągów pasażerskich skierowany przez stacje Chybie i Dębina, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową; naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
  • na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice (tylko ruch towarowy);
    Utrudnienia w ruchu pociągów spowodowane powodzią, burzami i ulewnymi deszczami występują m.in. na odcinkach:
  • na odcinku Starachowice – Kunów (linia Skarżysko Kamienna – Stalowa Wola) ruch prowadzony po jednym torze, sąsiedni tor położony na osuwającej się skarpie jest wyłączony z ruchu,
  • na odcinku Kobiór – Pszczyna (linia Katowice – Bielsko  Biała) ruch prowadzony jest po jednym torze, sąsiedni tor zamknięty z powodu osuwiska, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
  • na odcinku Most Wisła – Ochodza (linia Most Wisła – Chybie) ruch prowadzony po jednym torze, tor sąsiedni zamknięty z powodu podmycia, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
  • na odcinku Sędziszów Małopolski – Trzciana (linia Kraków – Rzeszów) zamknięty jeden tor z powodu osunięcia nasypu, ruch odbywa się po sąsiednim torze, naprawa zostanie zakończona do 10 lipca;

Trwa naprawa uszkodzonych odcinków i szacowanie strat spowodowanych powodziami. W niektórych przypadkach szkody są tak poważne, że naprawa będzie musiała potrwać nawet do lipca. Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów na skutek powodzi wynosi 90,2 km.

W związku z zamknięciem Wału Miedzeszyńskiego, SKM Warszawa wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego uruchomiły w dniach 21 czerwca – 2 lipca 21 dodatkowych pociągów w relacji Warszawa Falenica – Warszawa Wschodnia.

Straty w infrastrukturze kolejowej spowodowane powodzią mogą sięgnąć kwoty 300 milionów złotych.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.