baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Skutki powodzi - sytuacja na torach

Według sytuacji na godz. 8.00 dnia 21 czerwca 2010 r. przerwy w ruchu pociągów spowodowane powodzią trwały na następujących odcinkach liniach kolejowych:

  • na linii Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna – Krynica pociągi pasażerskie kursują jedynie na odcinku Stróże – Nowy Sącz; z kilkunastu uszkodzeń linii, do jakich doszło na początku czerwca, większość zostało naprawionych; linia jest obecnie jeszcze nieprzejezdna na odcinkach: Kłokowa – Łowczówek Pleśna (podmycie nasypu, naprawa zostanie ukończona do 15 lipca) Nowy Sącz – Stary Sącz (zerwany most na Popradzie), Rytro – Piwniczna (naprawa zostanie ukończona do końca lipca), Piwniczna – Wierchomla (naprawa zostanie ukończona do końca lipca), Wierchomla – Żegiestów (naprawa zostanie ukończona do końca lipca),
  • na linii Stróże – Jasło nieczynne są odcinki: Biecz – Skołyszyn ((naprawa zostanie ukończona do 20 lipca), Skołyszyn – Przysieki (naprawa zostanie ukończona do 15 lipca), Przysieki – Jasło Niegłowice (naprawa zostanie ukończona do 15 lipca),
  • na stacji Sandomierz i odcinkach Sandomierz – Grębów oraz Zalesie Gorzyckie – Sandomierz – Sobów, ruch na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz przy użyciu lokomotyw spalinowych zostanie wznowiony do 30 czerwca,
  • na linii Pszczyna – Żory, odcinek Pszczyna – Radostowice, ruch pociągów pasażerskich skierowany przez stacje Chybie i Dębina, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową; naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
  • na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice (tylko ruch towarowy);
    Utrudnienia w ruchu pociągów spowodowane powodzią, burzami i ulewnymi deszczami występują m.in. na odcinkach:
  • na odcinku Starachowice – Kunów (linia Skarżysko Kamienna – Stalowa Wola) ruch prowadzony po jednym torze, sąsiedni tor położony na osuwającej się skarpie jest wyłączony z ruchu,
  • na odcinku Kobiór – Pszczyna (linia Katowice – Bielsko  Biała) ruch prowadzony jest po jednym torze, sąsiedni tor zamknięty z powodu osuwiska, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
  • na odcinku Most Wisła – Ochodza (linia Most Wisła – Chybie) ruch prowadzony po jednym torze, tor sąsiedni zamknięty z powodu podmycia, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
  • na odcinku Sędziszów Małopolski – Trzciana (linia Kraków – Rzeszów) zamknięty jeden tor z powodu osunięcia nasypu, ruch odbywa się po sąsiednim torze, naprawa zostanie zakończona do 10 lipca;

Trwa naprawa uszkodzonych odcinków i szacowanie strat spowodowanych powodziami. W niektórych przypadkach szkody są tak poważne, że naprawa będzie musiała potrwać nawet do lipca. Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów na skutek powodzi wynosi 90,2 km.

W związku z zamknięciem Wału Miedzeszyńskiego, SKM Warszawa wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego uruchomiły w dniach 21 czerwca – 2 lipca 21 dodatkowych pociągów w relacji Warszawa Falenica – Warszawa Wschodnia.

Straty w infrastrukturze kolejowej spowodowane powodzią mogą sięgnąć kwoty 300 milionów złotych.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.