baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Sopocki dworzec bez informacji

Prace remontowe przeprowadzane na torach do Warszawy to ciągłe zmiany w rozkładach jazdy. Dodatkowo na Dworcu Głównym w Sopocie właśnie zlikwidowano informację kolejową.

Do Sopotu przyjeżdżają setki tysięcy turystów, z czego połowa dostaje się tu pociągiem. Podróżni często jadą dalej, lub wracają do domu, ale jeśli nie zaplanowali podróży wcześniej, w kurorcie mogą mieć z tym duży problem. Aktualnie sopocka informacja kolejowa jest nieczynna, a na okienku zostawiono jedynie kartkę z numerami telefonów, pod które należy dzwonić, by poznać rozkłady.

- To są jakieś jaja. Jak w takim mieście jak Sopot może nie być informacji kolejowej? I to w sezonie! Przecież tu kłębią się tłumy, na stację wjeżdża pociąg za pociągiem. A dodzwonić się na podane numery, to jak wygrać w totolotka. Pozostaje bieganie po kafejkach internetowych, a to chyba nie tak powinno wyglądać... – irytuje się pan Marek, który nad morze przyjechał z Zamościa.

Większość pociągów ma zmienione godziny odjazdów i przyjazdów ponieważ trwa modernizacja trasy do Warszawy. Strefę wokół kas obwieszono kartkami z tymczasowymi rozkładami, ale to mała pomoc.

- Bo nie ma jak uzyskać informacji o przesiadkach, a wywieszone rozkłady jazdy są, delikatnie mówiąc, nieczytelne. To same skomplikowane tabelki. Słabo wypadamy w oczach turystów, słabo... - mówi Marcin Dawidowski z Sopotu.

Obsługą informacji klejowej zajmuje się spółka PKP Przewozy Regionalne. W maju okienko jeszcze działało.

- Po przejęciu przez PKP Intercity tras międzywojewódzkich pytania podróżnych dotyczyły głównie pociągów obsługiwanych przez tę spółkę. Proponowaliśmy PKP Intercity, by przejęli od nas także ten punkt. Ale nie byli zainteresowani. Obecnie pasażerów informujemy głównie dystrybuując małe papierowe rozkłady jazdy. - mówi Piotr Janicki, rzecznik pomorskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne.

- Zgodnie z umową podpisaną z PKP PR, ta spółka miała obsługiwać informacje kolejowe w całym kraju. Gdy przejęliśmy przewozy międzywojewódzkie, zwiększone zostało ich wynagrodzenie, m.in. właśnie za prowadzenie tych punktów  A oni zamykają jeden po drugim. – wyjaśnia Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

PKP Intercity i PKP PR mają umowę do końca wakacji. Wtedy nastąpią zmiany.

- Sopot jest dla nas bardzo ważny, dlatego na pewno otworzymy tam informację. Ale nie wiem, czy uda się jeszcze w wakacje. Trzeba znaleźć pracowników i ich przeszkolić - mówi Ney.


Autor: (źródło: Michał Jamroż, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, 21.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.