baner
baner
baner
PKP Informatyka spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Spółka KZŁ nagrodzona na TRAKO 2009

Na odbywających się w Gdańsku targach TRAKO 2009 system informacji wizualnej oparty na tablicach LCD zdobył uznanie jurorów. Kolejowe Zakłady Łączności zaprezentowały serię nowości, zarówno w dziedzinie informacji pasażerskiej, jak i obsłudze pasażera.

Jednym z elementów systemu informacji jest automat biletowy zintegrowany z tablicą informacyjną. Automat ten obsługuje wszystkie bilety kolejowe wraz z biletami okresowymi. Przyjmuje płatność monetami, banknotami i kartą oraz wydaje resztę. Z podobnego urządzenia korzysta już Arriva PCC dla której Kolejowe Zakłady Łączności postawiły automat w Tucholi.

Prezentowany przez KZŁ system informacji pasażerskiej oparty na tablicach LCD zdobył główną nagrodę im. inż. Ernesta Malinowskiego w kategorii IT. Spółka podczas targów zaprezentowała tablice LCD należące do systemu dedykowane dla dworców, peronów, tuneli, poczekalni i barów, a także mniejszych przystanków. Oferta KZŁ spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem wszystkich przewoźników i operatorów kolejowych a także samorządowców uczestniczących w targach.

- KZŁ to jedyna polska firma produkująca tego typu urządzenia. Chodź podobne rozwiązania są powszechnie stosowane w innych krajach Europy, zwłaszcza zachodniej, to KZŁ poszły o krok dalej zapewniając możliwość dynamicznego, sekwencyjnego i wielokolorowego podświetlenia podawanych informacji. Dzięki temu na 1 tablicy informacyjnej mogą być wyświetlane jednocześnie informacje w wielu kolorach. – czytamy w komunikacie KZŁ.

Spółka wprowadziła więc na rynek innowację, która zapewne niedługo zagości na polskich dworcach, zwłaszcza w perspektywie zbliżającego się EURO 2012.

Prezentowany przez KZŁ Bydgoszcz system informacji wizualnej to przede wszystkim:

1. Bezpieczna i autonomiczna praca systemu.

2. Współpraca z innymi systemami nadrzędnymi – system pobiera informacje z serwerów lub baz danych przechowujących rozkład jazdy np. SITKOL.

3. Integracja z już istniejącym systemem informacji wizualnej.

4. Integracja z systemem automatycznych zapowiedzi TTS (text-to-speech).

5. Możliwość dodawania dodatkowych tablic informacyjnych.

6. Bardzo dobrą wizualizację informacji (tablice są zawsze czytelne)

  • bardzo duży kąt widzenia, sięgający 180°,
  • odporność na efekt tzw. wypalonej diody,
  • dowolna konfiguracja treści i grafiki,
  • dowolna konfigurację kolejności wyświetlanych informacji,
  • możliwość sekwencyjnego podświetlenia wielokolorowego (monochromatyczne)
  • ekrany widoczne nawet w bardzo słoneczne dni,
  • odporność na ekstremalne warunki atmosferyczne od -40°Cdo +80° (monochromatyczne)
     

7. Oszczędność energii (intensywność podświetlenia zależna od pory dnia)

8. Szybka orientacja w sytuacji (wyświetlana aktualna informacja o odjazdach i przyjazdach).

9. Współpraca z systemami zewnętrznymi jak mobilna informacja pasażerska, serwisy www.


Autor: (źródło: Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o., 22.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.