baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Spółka KZŁ nagrodzona na TRAKO 2009

Na odbywających się w Gdańsku targach TRAKO 2009 system informacji wizualnej oparty na tablicach LCD zdobył uznanie jurorów. Kolejowe Zakłady Łączności zaprezentowały serię nowości, zarówno w dziedzinie informacji pasażerskiej, jak i obsłudze pasażera.

Jednym z elementów systemu informacji jest automat biletowy zintegrowany z tablicą informacyjną. Automat ten obsługuje wszystkie bilety kolejowe wraz z biletami okresowymi. Przyjmuje płatność monetami, banknotami i kartą oraz wydaje resztę. Z podobnego urządzenia korzysta już Arriva PCC dla której Kolejowe Zakłady Łączności postawiły automat w Tucholi.

Prezentowany przez KZŁ system informacji pasażerskiej oparty na tablicach LCD zdobył główną nagrodę im. inż. Ernesta Malinowskiego w kategorii IT. Spółka podczas targów zaprezentowała tablice LCD należące do systemu dedykowane dla dworców, peronów, tuneli, poczekalni i barów, a także mniejszych przystanków. Oferta KZŁ spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem wszystkich przewoźników i operatorów kolejowych a także samorządowców uczestniczących w targach.

- KZŁ to jedyna polska firma produkująca tego typu urządzenia. Chodź podobne rozwiązania są powszechnie stosowane w innych krajach Europy, zwłaszcza zachodniej, to KZŁ poszły o krok dalej zapewniając możliwość dynamicznego, sekwencyjnego i wielokolorowego podświetlenia podawanych informacji. Dzięki temu na 1 tablicy informacyjnej mogą być wyświetlane jednocześnie informacje w wielu kolorach. – czytamy w komunikacie KZŁ.

Spółka wprowadziła więc na rynek innowację, która zapewne niedługo zagości na polskich dworcach, zwłaszcza w perspektywie zbliżającego się EURO 2012.

Prezentowany przez KZŁ Bydgoszcz system informacji wizualnej to przede wszystkim:

1. Bezpieczna i autonomiczna praca systemu.

2. Współpraca z innymi systemami nadrzędnymi – system pobiera informacje z serwerów lub baz danych przechowujących rozkład jazdy np. SITKOL.

3. Integracja z już istniejącym systemem informacji wizualnej.

4. Integracja z systemem automatycznych zapowiedzi TTS (text-to-speech).

5. Możliwość dodawania dodatkowych tablic informacyjnych.

6. Bardzo dobrą wizualizację informacji (tablice są zawsze czytelne)

  • bardzo duży kąt widzenia, sięgający 180°,
  • odporność na efekt tzw. wypalonej diody,
  • dowolna konfiguracja treści i grafiki,
  • dowolna konfigurację kolejności wyświetlanych informacji,
  • możliwość sekwencyjnego podświetlenia wielokolorowego (monochromatyczne)
  • ekrany widoczne nawet w bardzo słoneczne dni,
  • odporność na ekstremalne warunki atmosferyczne od -40°Cdo +80° (monochromatyczne)
     

7. Oszczędność energii (intensywność podświetlenia zależna od pory dnia)

8. Szybka orientacja w sytuacji (wyświetlana aktualna informacja o odjazdach i przyjazdach).

9. Współpraca z systemami zewnętrznymi jak mobilna informacja pasażerska, serwisy www.


Autor: (źródło: Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o., 22.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.