baner
baner
baner
B+F Beton- und Fertigteilgesellschaft mbH Lauchhammer Biuro Opole

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Spółka Trakcja Polska będzie mieć większy zysk

Tadeusz Kozaczyński wiceprezes i dyrektor finansowy Trakcji Polska, wykonującej usługi w zakresie infrastruktury kolejowej, poinformował, że liczy, iż w drugim kwartale 2009 roku jego firma zanotowała wzrost zysku netto rok do roku.

- Drugi kwartał 2009 roku powinien przynieść wzrost zysku netto rok do roku – powiedział, dodając, iż negatywna tendencja spadającej od trzech kwartałów dynamiki wyniku netto powinna być od tego kwartału odwrócona.

Spółka w II kwartale 2008 roku zanotowała 17,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 13,91 mln zł zysku rok wcześniej.

Jak zaznaczył wiceprezes, umocnienie złotego na koniec drugiego kwartału do poziomu ok. 4,45 za euro wobec ok. 4,70 na koniec pierwszego kwartału pomogło wynikom, gdyż zmianie uległa, na korzyść firmy, wycena instrumentów pochodnych zabezpieczających ryzyko walutowe.

- W pierwszym kwartale negatywnie zaważyła ujemna wycena tych instrumentów. Obecnie złoty się umacnia, co sugeruje, że trzeci kwartał ma szanse być jeszcze lepszy niż drugi - powiedział dyrektor. Jego zdaniem, wycena instrumentów, choć jest to czynnik pozaoperacyjny, jest bardzo istotna dla wyników.

Trakcja miała w I kwartale 2009 roku 1,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,73 mln zł zysku rok wcześniej.

- Jeśli chodzi o wyniki operacyjne, to w drugim kwartale realizowaliśmy kontrakty z marżami na dobrym, satysfakcjonującym poziomie. To jest niewątpliwe pozytywny czynnik, który razem z korzystniejszą wyceną instrumentów pochodnych powoduje odwrócenie trendu wyniku netto – mówi Kozaczyński, zaznaczając, że marża brutto na sprzedaży kształtowała się ostatnio na poziomie ok. 10%. - Uważam, że utrzymanie tego w przyszłości byłoby satysfakcjonujące - dodał.

Poinformował też, iż liczy na poprawę wyniku w 2009 roku, choć bez istotnego wzrostu wolumenu. - Nasz portfel zamówień pozwala osiągnąć całoroczną sprzedaż w 2009 roku nieznacznie niższą niż w 2008 roku i zostanie jeszcze ponad 200 mln zł na 2010 rok - powiedział.

Niewysoka wartość portfela zamówień na rok 2010 to skutek braku rozstrzygnięcia przez PKP PLK jakiegokolwiek dużego przetargu w pierwszej połowie bieżącego roku.

- W bieżącym roku będziemy pozyskiwać kontrakty na rok przyszły. Spodziewam się, że wiodące przetargi zostaną ogłoszone w III-IV kwartale – mówi wiceprezes, dodając, że pierwotnie miały być ogłoszone w pierwszej połowie 2009 roku.

Spółka Trakcja czeka na przetargi odnośnie modernizacji szlaku kolejowego Warszawa - Trójmiasto, które mogą być realizowane już w I kwartale 2010 roku. Odnowienie czeka też m.in. linie Wrocław - Poznań oraz Rzeszów - granica państwa.

Koszt modernizacji 1 km szlaku kolejowego dyrektor szacuje na ok. 15 mln zł.


Autor: (źródło: ISB, 23.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.