baner
baner
baner
Strunobet-Migacz Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Spotkanie Prezesa UTK z kolejowymi przewoźnikami towarów

W dniu 10 lutego 2011 roku w Warszawie, z inicjatywy Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, odbyło się spotkanie "okrągłego stołu" kolejowych przewoźników towarów . Na zaproszenie Prezesa UTK przybyli przedstawiciele kilkudziesięciu przedsiębiorstw działających w obszarze przewozów towarowych na terenie kraju.

Gości przywitali Krzysztof Jaroszyński i Krzysztof Dyl. Przewoźnicy przedstawiali najważniejsze problemy branży. Dyskusja była bardzo ożywiona i przebiegała w rzeczowej atmosferze. Uczestnicy zgłaszali pod adresem Urzędu konkretne postulaty i przedstawiali propozycje rozwiązywania problemów.

Najczęściej poruszanymi tematami były: zły stan infrastruktury, brak stabilizacji wysokości stawek dostępu do infrastruktury, kwestia równouprawnienia w korzystaniu z infrastruktury punktowej, oraz w mniejszym stopniu problemy techniczne i usprawnienie procedur. Niezwykle budująca w wystąpieniach przewoźników była autentyczna troska o stan polskich kolei, co podkreślił w słowie końcowym Prezes Jaroszyński. Prezes UTK zapowiedział stworzenie listy postulatów i wniosków z dyskusji "okrągłego stołu", która będzie podstawą do działań Urzędu w tym zakresie.

Lista postulatów zgłoszonych podczas spotkania „Okrągłego Stołu” kolejowych przewoźników towarów w dniu 10 lutego 2011 roku

1. Dostęp do infrastruktury

  • konieczność znacznego zwiększenia nakładów finansowych na inwestycje kolejowe związane z rozbudową infrastruktury;
  • zbyt wysokie stawki za dostęp do infrastruktury, co powoduje obniżenie możliwości efektywnego konkurowania z podmiotami rynku transportu drogowego;
  • ze względu na wieloletnie kontrakty zawierane przez przewoźników, stawki za dostęp do infrastruktury powinny być prognozowane na 2-3 lata;
  • stworzenie programu budowy centrów logistycznych;
  • infrastruktura punktowa i zasady dostępności do niej, m.in. konieczność alokacji terminali z PKP Cargo do PKP PLK.

2. Rola UTK

  • wzmocnienie kompetencji UTK w zakresie regulacji rynku transportu kolejowego, w tym przejęcie niektórych zadań UOKiK;
  • czynny udział w procesach legislacyjnych;
  • przejrzenie procedur i aktów prawnych w celu dostosowania przepisów do aktualnej sytuacji na rynku;
  • możliwość uproszczenia procedur stosowanych przez UTK w zakresie certyfikacji i autoryzacji;
  • zunifikowanie procedur dopuszczenia taboru z zasadami europejskimi;
  • możliwości opiniowania przez UTK regulaminu PKP PLK w zakresie dostępu do infrastruktury;
  • wzmocnienie funkcji mediacyjnej UTK w celu rozwiązywania konfliktów pomiędzy przewoźnikami;
  • podjęcie działań w kierunku utworzenia jednostek notyfikowanych wspierających UTK w przygotowywaniu niezbędnych ekspertyz w sprawach o charakterze technicznym i technologicznym;
  • opiniowanie dużych i małych projektów inwestycyjnych prowadzonych przez PKP PLK w celu oceniania poziomu kosztów;
  • stworzenie formuły regularnych, roboczych spotkań przewoźników z przedstawicielami UTK.

3. Liberalizacja rynku przewozów towarowych w Polsce

  • przeprowadzenie prywatyzacji PKP Cargo poprzez giełdę.



Autor: (źródło: Urząd Transportu Kolejowego, 18.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.