baner
baner
baner
nkt cables S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Spotkanie zarządów Grupy PKP i PKP PR

W piątek 30 października miejsce miało spotkanie Zarządu PKP SA i Zarządów spółek Grupy PKP z Zarządem samorządowej spółki Przewozy Regionalne.

Przedstawiciele PKP PR poproszeni zostali przez Zarząd PKP S.A. o poinformowanie o kondycji finansowej spółki, w tym możliwości regulowania bieżących zobowiązań wobec spółek Grupy PKP, oraz o sposobach zabezpieczenia spłaty bieżących zobowiązań w przyszłości.

Dane te są konieczne w celu zajęcia stanowiska odnośnie ewentualnej ugody przez wierzycieli samorządowej spółki Przewozy Regionalne.

Przewozy Regionalne największy dług mają wobec spółki PKP Intercity. Zaległość ta wzrosła od grudnia 2008 roku (momentu przed jej usamorządowieniem) do października 2009, z 10 mln złotych do 126 mln złotych.

- Przedstawiciele Zarządu Przewozy Regionalne nie przedstawili żadnych dokumentów finansowych z których wynikałaby aktualna sytuacja finansowa spółki. Wskazali również, że nie mają żadnych propozycji co do projektu ewentualnej ugody odnoszącej się do spłaty zadłużenia. Zaskakując wszystkich uczestniczących w rozmowach przedstawiciele Zarządu Przewozy Regionalne oświadczyli, że to oni oczekują na przedstawienie przez spółki Grupy PKP propozycji ugodowych. - czytamy w komunikacie PKP S.A. Reprezentanci PR nie odpowiedzieli też jednoznacznie na pytanie czy w najbliższym czasie przewidują złożenie wniosku o upadłość spółki.

Zobowiązania samorządowego przewoźnika wobec spółek Grupy PKP sięgnęły w październiku 290 mln złotych.

Kolejowa spółka nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań finansowych i nie płaci między innymi za następujące usługi:

  • wpływy z biletów PKP Intercity sprzedawanych w kasach samorządowej spółki Przewozy Regionalne;
  • wynajem kas na dworcach PKP S.A. oraz dostarczane do kas media: prąd, woda itp.;
  • energię elektryczną kupowaną od spółki PKP Energetyka, dzięki której poruszają się pociągi;
  • korzystanie z torów niezależnego zarządcy dróg kolejowych – PKP Polskie Linie Kolejowe.
  •  

- Stworzone przez Zarząd spółki Przewozy Regionalne zaległości finansowe mają coraz poważniejszy wpływ na działanie Grupy PKP, uniemożliwiają między innymi spółce PKP Intercity regulowania na bieżąco wszystkich swoich zobowiązań, na przykład opłat za dostęp do torów PKP PLK oraz hamują konieczne inwestycje w nowe wagony oraz usługi oczekiwane przez pasażerów. Działanie Zarządu spółki Przewozy Regionalne może wpłynąć niekorzystnie na usługi świadczone przez Grupę PKP swoim klientom oraz destabilizację na rynku kolejowych przewozów pasażerskich. - czytamy dalej w komunikacie.


Autor: (źródło: PKP S.A., 30.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.