baner
baner
baner
ENIKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stacja Brzeg do eksploatacji

Uroczyste oddanie do eksploatacji stacji Brzeg na linii E 30 odbyło się 12 stycznia 2011 r. z udziałem Członka Zarządu PLK Dyrektora ds Inwestycji Pawła Dziwisza władz regionu, wykonawców oraz inwestora.

- Poprawa standardu stacji oraz linii kolejowej Opole - Wrocław to istotna zmiana w warunkach podróżowania dla mieszkańców naszego miasta - powiedział burmistrz Brzegu Wojciech Huczyński.

Przebudowa stacji Brzeg, rozpoczęła się w grudniu 2008 r. Wraz z przyległymi odcinkami robót, prace objęły ponad 4 km trasy.

W ramach projektu PHARE PL9908.03. Przebudowa i modernizacja wybranych odcinków linii kolejowej E30 i C-E30 pomiędzy Legnicą, Wrocławiem i Opolem. zrealizowano m.in. prace torowe w zakresie rozbiórki i budowy 15 km toru. Po demontażu starych, zabudowano 32 nowe rozjazdy. Wykonano montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z system EBILOCK 950. Powstało 18 km nowej sieci trakcyjnej. Wzdłuż torów, w ustalonych miejscach stanęły ekrany akustyczne o łącznej długości 2 800 m.

Dla poprawy obsługi podróżnych, zbudowano dwa perony wyspowe dwukrawędziowe o długości 400 i 256 metrów. Na nich znajdują się utrzymane w dawnej stylistyce lecz poddane renowacji wiaty. Zamontowana jest informacja wizualna - pragotrony i nowe nagłośnienie. Ponadto zmieniła się tzw. mała architektura m.in.: ławki, tablice informacyjne, gabloty i piktogramy.

Dla osób niepełnosprawnych zamontowane są 3 platformy przyporęczowe.

Zlikwidowano zbędne obiekty i wybudowano nowoczesną nastawnię współpracująca z Lokalnym Centrum Sterowania Opole Zachodnie.

Modernizacja objęła przebudowę i remont 14 obiektów inżynieryjnych, w tym budowę 2 nowych oraz remont przejścia pod torami. Prace w zakresie wiaduktów poprawiły także system komunikacji miejskiej Brzegu.

Istotnym elementem prac było przeprowadzenie właściwego odwodnienia stacji, renowacja i przebudowa kolektora.

Modernizacja uwzględniła utrwalenie nieeksploatowanych, ale świadczących o historii kolei na Opolszczyźnie, elementów. Poza renowacją wiat i utrzymaniem stylistyki przejścia pod torami, odnowiono i zabezpieczono stary żuraw wodny.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 4.12.2008 r. podpisały umowę z wykonawcą: "Konsorcjum - Brzeg" w skład którego wchodzą - FEROCO S.A. (Lider) i TORPOL Sp. z o.o. (Partner).

Kontrakt realizowany w trybie "projekt i budowa". Zakończenie robót zaplanowano na 31.03.2011 r. z założeniem oddania do użytkowania do 31.12.2010 r.

Wartość umowy wynosi 153 978 840,33 zł netto.

Stacja Brzeg leży w ciągu III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Drezno-Wrocław - Katowice - Kraków - Kijów, na najstarszej linii kolejowej na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie.

Zadanie stanowi ostatni etap modernizacją linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław o dł. 71,5km.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 13.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.