baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stacja w Zgorzelcu zmodernizowana

Wrocławski oddział PKP 25 czerwca przekazał uroczyście do eksploatacji stację Zgorzelec. Obiekt został zmodernizowany w ramach Projektu ISPA nr FS 2002/PL/16/P/PT/016 „Modernizacji linii E 30 na odcinkach Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna”.

Obecny był Paweł Dziwisz - Członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dyrektor ds. Inwestycji, przedstawiciele władz samorządowych, zakładów Grupy PKP, wykonawcy oraz media.

Z okazji otwarcia odbyło się seminarium na temat modernizacji linii E 30 na odcinkach Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna w ramach Projektu ISPA nr FS 2002/PL/16/P/PT/016. Zobaczyć można było również wystawę ilustrująca przebudowę stacji Zgorzelec. Ekspozycja, opracowana przez Oddział Regionalny we Wrocławiu, prezentowana będzie w zgorzeleckim Domu Kultury.

Wizerunek stacji zmienił się diametralnie. Niskie, niewygodne miejsca do wsiadania zastąpiły 2 nowe funkcjonalne perony. Podróżni mają do dyspozycji przeszklone estetyczne wiaty i siedzenia, a dojście do dworca zapewnia strzeżone i monitorowane przejście. Jest też nowe oświetlenie oraz system komunikacji głosowej i wizualnej.

Osobom niepełnosprawnym oraz z wózkami zapewniono funkcjonalne pochylnie. Unowocześnienie objęło również obiekty inżynieryjne (w tym wiadukt o konstrukcji stalowej i 3 przepusty). Odnowiona kładka dla pieszych zapewnia wygodne dojście na perony przystanku Zgorzelec Miasto.

Przebudowa 2 przejazdów oraz montaż nowoczesnych urządzeń automatyki poprawiły bezpieczeństwo i standard obsługi pojazdów w ruchu kolejowym i drogowym.

Dokonano także demontażu i montażu 4 km toru oraz 10 rozjazdów. Wykonano odwodnienie stacji i roboty ziemne (20 517,22m3) m.in. profilowanie skarp przed dworcem.

Modernizacja stacji Zgorzelec pochłonęła 11 570 906,42 EUR netto (14 116 505,83 EUR brutto). Fundusze pochodziły z UE, budżet państwa oraz środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wykonawstwo powierzono Konsorcjum firm Torpol Sp. z o.o. Poznań (Lider), PRKiI  S.A. Wrocław.


Autor: (źródło: Mirosław Siemieniec, PKP PLK S.A., 26.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.