baner
baner
baner
Gliwicka Fabryka Wagonów – Holding S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stadion jedzie po torach

Polskie Linie Kolejowe opracowały trasę przejazdu dla pociągu z konstrukcjami wrocławskiego stadionu na EURO 2012. Kolej uznano za najwygodniejszy środek transportu. Przewoźnik DB Schenker Rail Polska S.A. korzystał ze modernizowanej, przystosowanej do przewozu ładunków wielkogabarytowych, trasy E 30 przez Horke, Węgliniec, Legnicę do Wrocławia.

W sobotę 21 sierpnia do Wrocławia przybył pierwszy transport. Ładunek 12 betonowych rygli wykonano w firmie Max Blog w Niemczech. Stanowią elementy konstrukcyjne trybun wrocławskiego stadionu Euro 2012. Ważą ponad 100 ton i maja 36 m długości. Każdy blok wymagał do przewozu trzech platform. Konwój o długości 523 metrów był cały czas obserwowany przez pracowników PLK S.A. Maksymalna prędkość specjalnego pociągu wynosiła 50 km/h.

Za tydzień po torach dojadą kolejne betonowe rygle.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 24.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.