baner
baner
baner
TORPOL S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stadler dostarczy piętrowe pociągi dla kolei dojazdowej w Bernie

Stadler Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, do końca 2014 roku dostarczy 28 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o nazwie DOSTO dla BLS (regionalnego przewoźnika działającego w kantonie Berno w Szwajcarii). Zakup nowoczesnych piętrowych zespołów trakcyjnych to największa w historii firmy BLS inwestycja w tabor kolejowy. Zarząd firmy przeznaczy na nią 493,7 miliona franków szwajcarskich (około 1,328 miliarda złotych). Nowe pociągi pozwolą BLS zaspokoić stale rosnący popyt na przewozy kolejowe i zapewnią pasażerom bardziej komfortowe warunki podróżowania. Jednocześnie przewoźnik rozpoczął wdrażanie programu ujednolicania swojego taboru kolejowego w celu obniżenia kosztów jego eksploatacji.

Firma BLS zdecydowała się zamówić nowe piętrowe zespoły trakcyjne DOSTO ze względu na stale rosnący popyt pasażerów na przewozy kolejowe realizowane w rejonie Berna. Nowe pociągi firmy Stadler zapewnią pasażerom bardziej komfortowe warunki podróżowania, a BLS pozwolą osiągnąć większą wydajność i obniżyć koszty eksploatacji taboru. Przetarg na dostawę 28 piętrowych zespołów trakcyjnych został ogłoszony w czerwcu 2009 roku.

- Bardzo się cieszymy, że BLS zdecydowało się zakupić nasze nowoczesne pojazdy piętrowe DOSTO. Stworzyliśmy je z myślą o klientach, którzy potrzebują pociągów o większej pojemności do obsługi najczęściej uczęszczanych tras, a jednocześnie szukają możliwości obniżenia kosztów eksploatacji. Mamy nadzieję, że wkrótce komfortowe pociągi DOSTO pojawią się również na polskich torach. – powiedział Stanisław Skalski, dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail oraz członek zarządu Stadler Polska.

Dostawa 28 nowych piętrowych pociągów, z których każdy będzie miał 102 metry długości, rozpocznie się jesienią 2012 roku. W 2013 roku nowe pociągi będą stopniowo włączane do rozkładu jazdy kolei dojazdowej na trasie S1 (Fryburg-Berno-Münsingen-Thun). W 2014 roku dostarczone zostaną piętrowe pociągi do obsługi linii S3 (Biel-Berno-Belp) i S6 (Schwarzenburg-Berno). Całe zamówienie na dostawę pociągów DOSTO ma zostać zrealizowane do końca 2014 roku.

Zalety nowych piętrowych pociągów DOSTO:

Duża pojemność: 336 miejsc siedzących. Łączna pojemność pociągu to 915 pasażerów.

Większy komfort: nowe pociągi DOSTO posiadają ogrzewanie umieszczone w ścianach pojazdu, dzięki czemu wygospodarowano więcej miejsca na siedzenia. Pojazdy są wyposażone w wielofunkcyjne przedziały z miejscami na wózki i rowery. Wagony są w całości klimatyzowane oraz posiadają wizualny i głosowy system informacji dla pasażerów oraz system monitoringu. Niska podłoga w strefie drzwi umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie z poziomu peronu. W każdym pociągu znajdują się trzy miejsca na wózki inwalidzkie oraz łatwo dostępna toaleta.

Efektywne wykorzystanie floty: szerokie drzwi i przestronny obszar wokół nich umożliwiają szybką wymianę pasażerów, co pozwala na utrzymanie napiętego rozkładu jazdy. Szybka zmiana kierunku jazdy oraz możliwość szybkiego łączenia pociągów w trakcję wielokrotną pozwalają na zwiększenie dziennego przebiegu pociągu.

Niższe koszty cyklu życia: lekka aluminiowa konstrukcja pociagów zezwala na oszczędności w zużyciu energii. Dodatkowe oszczędności osiągnięto poprzez wydłużenie okresów międzyprzeglądowych i skrócenie czasu obsługi technicznej.

Stadler Polska

W czerwcu 2006 roku Stadler Bussnang AG otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska) wraz ze świadczeniem usług serwisowych przez okres trzech lat. Natychmiast po otrzymaniu zamówienia zespół firmy Stadler rozpoczął prace związane z założeniem zakładu w Siedlcach. Firma wydzierżawiła od PKP dawną halę montażową odpowiadającą jej potrzebom i przekształciła ją w nowoczesny zakład produkcyjny. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany w Siedlcach. Oficjalne otwarcie polskiego zakładu firmy odbyło się 5 września 2007 roku. Z powodu braku dalszych zamówień z rynku polskiego, w siedleckim zakładzie firmy Stadler rozpoczęto produkcję pojazdów GTW przeznaczonych na rynek holenderski. Oficjalne przekazanie pierwszych pojazdów GTW firmie Arriva odbyło się we wrześniu 2009 roku. Firma Stadler wierzy w potencjał polskiego rynku, dlatego zdecydowała się zainwestować w zakład montażu w Siedlcach, a tym samym dokonała transferu innowacyjnej technologii kolejowej do Polski. Ze względu na brak zamówień z Polski, firma Stadler przesunęła część zamówień eksportowych do Siedlec po to, aby zapewnić funkcjonowanie polskiego zakładu i zapewnić zatrudnienie wysoko wykwalifikowanej kadrze pracowniczej.

O Grupie Stadler Rail

W skład Grupy Stadler Rail, dostawcy systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, wchodzą zakłady w Szwajcarii (Altenrhein, Bussnang i Winterthur), w Niemczech (Berlin Pankow GmbH w Berlinie i Velten), w Polsce (Siedlce), na Węgrzech (Budapeszt, Pusztascabolcz i Szolnok), w Czechach (Praga), we Włoszech (Merano) oraz w Algierii (Algier). Grupa zatrudnia łącznie ponad 3 000 pracowników. Najbardziej znanymi pojazdami Grupy Stadler Rail w segmencie pociągów są pojazdy przegubowe GTW (501 sprzedanych pociągów), pojazdy typu Regio-Shuttle RS1 (404 sprzedane pociągi), pojazdy typu FLIRT (571 sprzedanych pociągów) oraz dwupoziomowy pociąg szybkiej kolei miejskiej DOSTO (101 sprzedanych pociągów), natomiast w segmencie tramwajów pojazdy Variobahn (264 sprzedane pojazdy) i nowo opracowany skład o nazwie Tango (142 sprzedane pojazdy). Firma Stadler wytwarza także wagony pasażerskie i lokomotywy manewrowe. Jest także wiodącym na świecie producentem pociągów z napędem na koło zębate.

Dane techniczne piętrowego EZT o nazwie DOSTO firmy Stadler dla BLS/Szwajcaria

 

Długość pociągu

102,64 m

Ilość członów

4

Ilość miejsc siedzących

336

Całkowita ilość miejsc

915

Miejsca dla niepełnosprawnych

3

Toalety

2 (w tym jedna dla niepełnosprawnych)

Ilość drzwi na stronę

4

Klimatyzacja

W kabinie pasażerskiej i maszynisty

Trakcja wielokrotna

Do 4 jednostek

Moc maksymalna

6 000 kW

Przyspieszenie maksymalne

1,32 m/s2

Prędkość maksymalna

160 km/h

Siła pociągowa

400 kN

Konstrukcja pociągu

Lekka, ze stopów aluminium

  

(grafika - STADLER)


Autor: (źródło: STADLER, 20.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.