baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stadler i SBB Cargo świętują prezentację nowej lokomotywy hybrydowej w Winterthur

14 października 2011 roku Stadler Winterthur AG, spółka córka szwajcarskiej Grupy Stadler Rail, oraz SBB Cargo, spółka zależna Szwajcarskich Kolei Federalnych, dokonały uroczystej prezentacji nowej lokomotywy hybrydowej typu Eem 923. Na początku 2012 roku SBB Cargo rozpocznie eksploatację pierwszej z 30 zamówionych lokomotyw. Ich wykorzystanie umożliwi przewoźnikowi świadczenie usług przewozowych oraz dostawczych w sposób bardziej efektywny oraz przyjazny dla środowiska.

„To najbardziej nowatorska i innowacyjna lokomotywa manewrowa dostępna na rynku” – powiedział Hartmut Dietrich, dyrektor generalny Stadler Winterthur AG podczas uroczystości prezentacji pierwszego pojazdu tego typu.

Zdaniem Hartmuta Dietricha nowa lokomotywa manewrowa stanowi milowy krok w historii firmy. Została ona opracowana na bazie lokomotywy typu Ee 992, która obecnie z powodzeniem wykorzystywana jest przez Oddział Pasażerski SBB do prac manewrowych. Pomimo, że z zewnątrz wygląda podobnie, wewnątrz nowa lokomotywa hybrydowa różni się od poprzedniego typu wykorzysującego jedynie napęd elektryczny.

„Oprócz napędu elektrycznego o podwójnej mocy, lokomotywa Eem 923 wyposażona jest również w dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający obsługę niezelektryfikowanych bocznic, co znacząco zwiększa jej wydajność” – powiedział Alberto Cortesi, główny inżynier w Stadler Winterthur.

Większa efektywność w całowagonowym przewozie towarów

Napęd hybrydowy idealnie odpowiada potrzebom SBB Cargo. Dzięki temu, że lokomotywa typu Eem 923 może być wykorzystywana zarówno do prowadzenia pociągów, jak i pracy manewrowej, SBB Cargo zyskuje znaczną elastyczność produkcji.

„Przy maksymalnej prędkości 100 km/h nowa lokomotywa znacząco ułatwi wykorzystanie wolnych tras mocno obciążonej szwajcarskiej sieci kolejowej” – powiedział Michel Henzi, kierownik generalny projektu w SBB Cargo. Ponadto, SBB Cargo spodziewa się istotnego zwiększenia dostępności pojazdów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych oraz kosztów utrzymania. „Od momentu wprowadzenia do użytkowania wszystkich trzydziestu zamówionych lokomotyw w 2013 roku, koszty operacyjne znacząco spadną ze względu na wykorzystanie głównie energii elektrycznej. Dodatkowo, emisja dwutlenku węgla do atmosfery zostanie zredukowana o ponad 4 tys. ton rocznie” – dodał Michel Henzi.

„Świadomie zdecydowaliśmy się na szczególnie przyjazną dla środowiska lokomotywę manewrową, która jest jednocześnie bardzo oszczędna w poborze energii” – powiedział Jürgen Mues, dyrektor ds. zarządzania aktywami oraz członek zarządu SBB Cargo, zdaniem którego lokomotywa hybrydowa stanowi zarówno efektywne jak i innowacyjne rozwiązanie. Według Muesa lokomotywa ta stanowi dowód zaangażowania ze strony SBB Cargo w ruch na rzecz przewozów całowagonowych w Szwajcarii.

Zaangażowanie SBB w zrównoważony rozwój

Jako pionier w kolejowym przewozie towarowym w Europie, SBB Cargo zobowiązało się do wykorzystywania w przyszłości lokomotyw manewrowych z napędem hybrydowym. W czerwcu 2010 roku przewoźnik zamówił 30 nowych dwuosiowych pojazdów typu Eem 923 o wartości 88 milionów franków szwajcarskich w spółce Stadler Winterthur AG. Zaawansowane lokomotywy manewrowe o wysokiej wydajności będą dostarczane w latach 2012-2013. Znajdą zastosowanie przy lekkich i średnich pracach manewrowych oraz przewozach towarowych. Zastąpią one obecnie użytkowane lokomotywy manewrowe typu Bm 4/4 oraz liczne lokomotywy trójosiowe i trakcyjne, które nie są w stanie dłużej spełniać potrzeb przewoźnika. Zarówno utrzymanie, jak i związana z długim okresem ich użytkowania podatność na usterki pociąga za sobą konieczność ponoszenia wysokich kosztów.

Nowa inwestycja umożliwi SBB Cargo ujednolicenie floty pojazdów manewrowych i dostawczych, a także większą wydajność operacyjną oraz utrzymania całego taboru. Model Eem 923 idealnie pasuje do floty przewoźnika, na którą składają się również lokomotywa typu Am 843 (lokomotywa spalinowa z filtrem cząstek stałych) do wykonywania ciężkich prac manewrowych oraz zmodernizowana lokomotywa typu Tm 232 (również z filtrem cząstek stałych) do obsługi lekkich prac manewrowych.


Autor: (źródło: Stadler, 18.10.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.