baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stadler Rail na InnoTrans 2010

Grupa Stadler Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, po raz kolejny weźmie udział w największych Międzynarodowych Targach Techniki Transportu Szynowego InnoTrans 2010, które odbędą się w dniach 21-24 września 2010 roku w Berlinie, w Niemczech. Pod hasłem „Kształtujemy przyszłość”, Stadler zaprezentuje swoje pojazdy w hali targowej nr 2.2 na stoisku numer 205. Na torach wystawowych zostaną zaprezentowane trzy nowe typy zespołów trakcyjnych i tramwaj Variobahn, które są najlepszym dowodem innowacyjności rozwiązań stosowanych przez Grupę Stadler Rail oraz doświadczenia firmy w produkcji pojazdów szynowych.

Podczas targów InnoTrans Grupa Stadler Rail zaprezentuje następujące pojazdy:

Na torze nr 6 – elektryczny zespół trakcyjny FLIRT dla Norweskich Kolei Państwowych (NSB)

  • Ten model pociągu FLIRT zostanie zaprezentowany publiczności po raz pierwszy. Pięcioczłonowy pojazd może rozwinąć prędkość maksymalną do 200 km/h. Pociąg jest przystosowany do jazdy w temperaturach dochodzących nawet do -40 stopni Celsjusza. Został on wyposażony w system odzyskiwania ciepła zintegrowany z systemem klimatyzacji pociągu, a także systemy grzewcze oraz ogrzewanie podłogi w strefie drzwi.
  • Norweskie Koleje Państwowe zamówiły 50 pociągów FLIRT, z których 26 będzie obsługiwać kolej dojazdową w regionie Oslo, zaś pozostałe 24 pociągi zostaną przeznaczone do obsługi tras regionalnych w południowej Norwegii

Na torze nr 7 – piętrowy zespół trakcyjny dla Szwajcarskich Kolei Federalnych (SBB)

  • Prezentacja pierwszego piętrowego zespołu trakcyjnego dla Szwajcarskich Kolei Federalnych odbyła się 4 czerwca 2010 roku w zakładzie firmy Stadler w Altenrhein w Szwajcarii. Teraz najnowszy pojazd Grupy Stadler Rail zostanie zaprezentowany także międzynarodowej publiczności w Berlinie
  • Grupa Stadler Rail stworzyła projekt i wyprodukowała pierwszy piętrowy zespół trakcyjny w ciągu zaledwie 21 miesięcy od dnia podpisania umowy z SBB (sierpień 2008 roku). Od tego czasu firma otrzymała kolejne cztery zamówienia na pociągi piętrowe. Prywatny austriacki przewoźnik Westbahn zamówił 7 pociągów do obsługi połączenia Wiedeń-Salzburg. Firma ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH) podpisała umowę na dostawę 16 piętrowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń regionalnych w rejonie Berlin-Brandenburg. Przewoźnik BLS złożył zamówienie na 28 pociągów do obsługi kolei dojazdowej w regionie miasta Berno, zaś SBB zamówiło kolejne 24 pociągi DOSTO na potrzeby szybkiej kolei regionalnej. Od momentu wprowadzenia pociągów piętrowych na rynek, firma Stadler sprzedała łącznie 125 sztuk tego typu pojazdu w Niemczech, Szwajcarii oraz Austrii
  • Piętrowy zespół trakcyjny, który zostanie zaprezentowany na targach kolejowych InnoTrans 2010 w Berlinie, został wyposażony w specjalny symulator zainstalowany w kabinie maszynisty, dzięki któremu uczestnicy targów będą mogli na chwilę poczuć się jak maszynista pociągu

Na torze nr 7 – spalinowy zespół trakcyjny GTW dla austriackiego przewoźnika Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb (GKB)

  • Przegubowe zespoły trakcyjne (GTW 2/8) dla przewoźnika Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb (GKB) to już czwarta generacja tego typu zespołów trakcyjnych, które są stale rozwijane i ulepszane, tak aby jeszcze lepiej spełniały oczekiwania klientów, a także wymagania nowych norm m.in. specyfikacji technicznej TSI PRM (dostęp dla osób niepełnosprawnych) oraz normy europejskiej EN 15227 (dotyczącej wytrzymałości zderzeniowej pojazdów szynowych)
  • Firma GKB złożyła zamówienie na 13 pociągów GTW, które będą obsługiwać linię Graz-Köflach oraz Graz-Wies-Eibiswald w południowo-zachodniej Styrii od końca 2011 roku. Przestronny obszar przy wejściu do pociągu oraz możliwość sprzęgania pojazdu w trakcję wielokrotną obejmującą maksymalnie 4 pojazdy pozwolą na elastyczną obsługę pasażerów

Na torze nr 4 – tramwaj Variobahn dla Bybanen (Bergen, Norwegia)

  • Produkcja pięcioczłonowych tramwajów dla norweskiego miasta Bergen odbywa się w zakładzie Stadler Pankow GmbH w Berlinie. Przewoźnik Bybanen zamówił 17 tramwajów Variobahn do obsługi nowopowstałej sieci tramwajowej
  • W czerwcu 2010 roku Królowa Norwegii dokonała oficjalnego otwarcia pierwszego odcinka linii tramwajowej. Pierwszy tramwaj Variobahn obsługuje połączenie pomiędzy centrum Bergen a Nesttun
  • Dwukierunkowe tramwaje Variobahn są w 100% niskopodłogowe, a pneumatyczne zawieszenie zapewnia stałe utrzymanie podłogi na właściwym poziomie. Cechą charakterystyczną pojazdu są światła zamontowane w suficie tramwaju. Mogą one zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb zamawiającego. Do sufitu przymocowana została również półprzezroczysta folia, na której można nadrukować różnego rodzaju wzory. Dzięki temu każdy tramwaj Variobahn uzyskuje unikalny wygląd

Na stoisku Grupy Stadler Rail w hali targowej 2.2 spojrzymy w przyszłość

Na stoisku Grupy Stadler Rail zostaną zaprezentowane przyszłe projekty oraz innowacje firmy. Grupa Stadler Rail koncentruje się przede wszystkim na wprowadzaniu innowacji technicznych oraz dostosowywaniu swoich pojazdów do indywidualnych potrzeb klientów tak, aby jak najlepiej spełniały ich oczekiwania. Odwiedzający będą mogli poznać przyszłe projekty firmy Stadler, które zostaną zrealizowane do 2014 roku. Będą też mieli okazję zobaczyć model nowego piętrowego zespołu trakcyjnego dla austriackiego przewoźnika Westbahn.


Autor: (źródło: Stadler, 15.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.