baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Stadler Rail wygrał przetarg na dostawę 50 pociągów typu FLIRT dla Kolei Norweskich

Stadler Rail wygrał przetarg ogłoszony przez Norweskie Koleje Państwowe na dostawę 50 pociągów typu FLIRT z opcją powiększenia zamówienia o kolejne 100 pojazdów. Jest to największe, jak do tej pory, zamówienie taboru przez Norweskie Koleje Państwowe. Do końca 2013 roku Stadler dostarczy 26 pięcioczłonowych pojazdów dla potrzeb szybkiej kolei miejskiej  w Oslo i  24 pojazdy, do obsługi linii regionalnych, w regionie południowej Norwegii. Całkowita wartość kontraktu to 640 miliony franków szwajcarskich. Dzięki innowacyjnym i sprawdzonym pojazdom FLIRT (Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny), firma Stadler odniosła kolejny sukces, mimo bardzo ostrej konkurencji. Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 463 pojazdy tego typu w Europie, w tym również w Polsce oraz w Algierii. Norwegia jest dziesiątym krajem, który zdecydował się zakupić pociągi FLIRT firmy Stadler.

Norweskie Koleje Państwowe polegają na nowoczesnym taborze firmy Stadler
Wygrana przetargu na dostawę pociągów FLIRT jest kolejnym krokiem milowym dla firmy Stadler na terenie Skandynawii. Stadler dostarcza również 32 pociągi FLIRT dla szybkiej kolei miejskiej w Helsinkach oraz 12 tramwajów dla miasta Bergen. Zamówienie na 50 pociągów jest również kontynuacją trwającej już kilka dekad współpracy pomiędzy szwajcarskim przemysłem taboru kolejowego a Norwegią. W czasie tej współpracy Szwajcarzy dostarczyi między innymi elektryczne systemy napędowe dla pociągów serii BM69 oraz IC70 oraz serię lokomotyw typu „Lok 2000”, EL18.

Radość z wygrania przetargu jest bardzo duża, gdyż wszystkie procedury wymagały dużych nakładów pracy. „Jesteśmy bardzo dumni, że pojazdy FLIRT sprostały wysokim wymaganiom postawionym w trakcie przetargu. Gleboko wierzymy, że referencje o niezawodności i komforcie pociągów  typu FLIRT otrzymane od naszych klientów miały pozytywny wpływ na decyzję kolei norweskich.” – powiedział Peter Spuhler, prezes i właściciel Stadler Rail AG.

Produkcja pojazdów FLIRT w Polsce
W czerwcu 2006 roku Stadler wygrał przetarg na dostawę 14 pojazdów FLIRT dla Mazowsza i Śląska. Całkowita wartość kontraktu wyniosła 257,6 miliona złotych. Natychmiast po otrzymaniu zamówienia od obu województw zespół firmy Stadler rozpoczął prace związane z uruchomieniem produkcji na terenie Polski, w nowym zakładzie w Siedlcach. Zaledwie 19 miesięcy później firma była gotowa zaprezentować pierwsze dwa pojazdy zmontowane w nowo powstałym zakładzie. Dwa pierwsze pociągi wyprodukowane dla województwa mazowieckiego zostały oficjalnie przekazane odbiorcy w maju 2008 roku, natomiast pojazdy dla Śląska zostały dostarczone w  czerwcu 2008 roku. Kolejne pociągi będą sukcesywnie przekazywane obu województwom do końca 2008 roku.


Autor:

Tagi: stadler, FLIRT

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.