Metro Warszawskie Sp. z o.o. ma swój wkład w przygotowaniu dorocznego konkursu „Warszawa bez barier”. Głównymi organizatorami akcji są Miasto st. Warszawa oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Przewoźnik zadbał o wyłożenie na stacjach ulotek dla pasażerów informujących o konkursie. Zawisły one również na tablicach informacyjnych. Dane dotyczące konkursu, wraz z logo, umieszczono także na stronie internetowej metra www.metro.waw.pl.
- Celem konkursu, adresowanego do wszystkich mieszkańców Warszawy, jest wytypowanie miejsc, które są najlepiej dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajach niepełnosprawności. Organizatorzy konkursu szukają dostępnych hoteli, restauracji, centrów handlowo – rozrywkowych, szkół, bloków, domów mieszkalnych, klubów oraz innych lokali przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Można także zgłaszać przestrzenie publiczne - parki, przystanki, stacje metra, ulice, parkingi oraz place zabaw. – czytamy w komunikacie spółki.
Ocena obiektów dokonywana będzie wg czterech kategorii: obiekt użyteczności publicznej, obiekt mieszkalny, obiekty i przestrzenie zabytkowe oraz przestrzeń publiczna. Zwycięscy oraz najlepsze obiekty zostaną uhonorowane nagrodami. Więcej informacji na stronie www.niepelnosprawni.pl.
Przewoźnik zachęca do udziału w konkursie.
Autor: (źródło: Krzysztof Malawko, Metro Warszawskie, 04.09.2009)