Zbliża się kres wykorzystywania pojazdów komunikacji miejskiej do celów marketingowych. Rozmowy Ratusza z przewoźnikami na temat stopniowego wycofywania się z kontraktów reklamowych już się rozpoczęły.
- Prowadzimy rozmowy na temat likwidacji reklam zewnętrznych z pojazdów komunikacji miejskiej. Zaczniemy od miejskich przewoźników, ale z czasem będziemy chcieli usunąć reklamy również z pojazdów ajentów Zarządu Transportu Miejskiego - mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza.
Podróżnym nie podobają się oblepione tramwaje i autobusy. Pstrokate reklamy nie wyglądają estetycznie, a poza tym siatka oblepiająca okna pojazdów ogranicza widoczność z wnętrza pojazdu.
Według nowych przepisów, wewnątrz pojazdów nośniki reklamowe będą mogły być stosowane. Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie nowe prawo miałoby wejść w życie. - Trwają rozmowy z Tramwajami Warszawskimi i MZA. To nie jest sprawa, którą można rozwiązać w ciągu kilku miesięcy. Myślę, że realny termin to okolice 2010 roku, kiedy do stolicy przyjadą pierwsze PESY z podpisanego niedawno kontraktu. Nowe tramwaje, ponieważ są kupowane z unijnym dofinansowaniem, i tak nie mogą być oklejane reklamami - informuje Andryszczyk.
Autor: (źródło: mjc, par, TVN Warszawa, 07.08.2009)