baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Strabag: kolej na kolej

Strabag Sp. z o.o. Budownictwo Infrastruktury znany do tej pory na polskim rynku głównie jako wykonawca dużych inwestycji drogowych, umacnia także pozycję w sektorze budownictwa kolejowego. Jeszcze w tym roku zakończy dwa projekty modernizacyjne linii kolejowych: Tczew – Kostrzyn oraz Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski.

Modernizacja obu odcinków linii kolejowych pochłonęła prawie 100 tys. ton tłucznia kolejowego, ponad 500 sztuk podkładów betonowych PS-83/K, 32 172 sztuk podkładów betonowych PS-83/SB, 1720 szt. podkładów drewnianych oraz niemal 1500 ton szyn 49E1. Łączna wartość obu kontraktów wyniosła 45,84 mln zł netto. Prace obejmują 73,9 kmt jednotorowej linii Zbąszynek - Gorzów Wlkp. oraz prawie 91,3 kmt na odcinku Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nad Odrą.

Modernizacje linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Krzyż – Kostrzyn w km od 297,000 do km 342,453 i modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp. zakończą się, zgodnie z planem, 31 grudnia 2011 r. Oba projekty realizowane są w woj. lubuskim, niedaleko granicy z Niemcami, i wpisują się w serię projektów, w które zaangażowany jest Strabag o symbolicznym znaczeniu łączenia Polski z Zachodem. Inwestycje przybliżą komfort jazdy polską koleją do standardów europejskich. Stanie się to przede wszystkim dzięki zwiększeniu prędkości rozkładowej dla szynobusów do 100km/h na linii 367 i do 120 km/h na linii 203, a przez to skrócenie czasu podróży na modernizowanych odcinkach, wzrost bezpieczeństwa podróży, wzrost bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz udostępnienie dworca kolejowego w Gorzowie Wielkopolskim dla osób niepełnosprawnych dzięki montażowi platform przyschodowych, a w Kostrzynie poprzez wybudowanie bezpiecznego przejścia między peronami.

Strabag szuka kontraktów, które pozwolą mu łagodniej wejść w prognozowany czas niższych nakładów na budowę autostrad i dróg. Zwrot ku kolei jest jednym z takich kroków, oczywiście nie jedynym, podjętym przez firmę. Zaplecze technologiczne i doświadczenie firmy Strabag w Austrii czy Niemczech sprawia, że ma ona wiele do zaoferowania w dziedzinie budownictwa kolejowego.

Strabag Sp. z o.o. wygrał również przetarg na realizację modernizacji linii kolejowej z Rzeszowa do Jasła. Jest to drugi pod względem wartości kontrakt kolejowy Strabaga, po modernizacji fragmentu linii E 20 na odcinku Łuków – Międzyrzec Podlaski. Ponadto Strabag wykonuje modernizację linii kolejowej także na odcinku Radom-Rożki trasy Warszawa-Kraków.


Autor: (źródło: Strabag, 27.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.