baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Studium wykonalności w projekcie BiT City

Postępują prace związane z Szybką Koleją Metropolitalną BiT City. Jeszcze w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z wyłonionym w przetargu wykonawcą  studium wykonalności ważnego podprojektu, obejmującego stworzenie zintegrowanego systemu transportu publicznego dla Bydgoszczy i Torunia oraz budowę wiaduktu kolejowego w Solcu Kujawskim. Studium, dokument niezbędny do przygotowania aplikacji o unijne wsparcie dla inwestycji – będziemy składać wniosek o dofinanansowanie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - powstanie w cztery miesiące.

W efekcie postępowania przetargowego, zarząd województwa zdecydował się powierzyć obowiązek przygotowania dokumentacji warszawskiej spółce AECOM, będącej odnogą globalnego giganta konsultingowo-inżynierskiego, działającego w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach, którego dochód przekroczył w ubiegłym roku 6 miliardów dolarów. Firma posiada doświadczenie zarówno w przygotowywaniu analiz wykonalności, jak i w projektowaniu infrastruktury transportowej oraz w planowaniu i projektowaniu urbanistycznym.

Zadaniem AECOM będzie sporządzenie analizy wariantowej przedsięwzięcia, którego zasadniczą częścią jest stworzenie Kujawsko-Pomorskiego Związku Taryfowego, umożliwiający zaprowadzenie wspólnego, bydgosko-toruńskiego systemu sprzedaży biletów w publicznym transporcie obu miast, ujednolicenie cen biletów oraz zintegrowanie rozkładów jazdy. Dla tych celów zbudowany zostanie elektroniczny system pobierania opłat od pasażerów, oparty o karty elektroniczne. Nad konkretnymi rozwiązaniami technicznymi pracować będą wspólnie marszałkowscy urzędnicy oraz samorządy Bydgoszczy i Torunia.

Przygotowane przez AECOM studium wykonalności dotyczyć będzie także pozostałych elementów podprojektu II BiT City, za który odpowiada Urząd Marszałkowski, w tym zakupu taboru kolejowego i tramwajowego. Wartość kontraktu to blisko 240 tysięcy złotych.

Posuwają się także prace związane z budową bezkolizyjnego przejazdu drogowego pod linią kolejową Bydgoszcz-Toruń w Solcu Kujawskim. Obecnie dopinane są ostatnie uzgodnienia prawno-formalne, ekipy budowlane powinny wejść na plac budowy w listopadzie.

(Tak będzie wyglądała platforma przesiadkowa Bydgoszcz – Wschód)


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 20.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.