baner
baner
baner
ATC s.c. W.I.D. Kaczmarek

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Studium wykonalności w projekcie BiT City

Postępują prace związane z Szybką Koleją Metropolitalną BiT City. Jeszcze w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z wyłonionym w przetargu wykonawcą  studium wykonalności ważnego podprojektu, obejmującego stworzenie zintegrowanego systemu transportu publicznego dla Bydgoszczy i Torunia oraz budowę wiaduktu kolejowego w Solcu Kujawskim. Studium, dokument niezbędny do przygotowania aplikacji o unijne wsparcie dla inwestycji – będziemy składać wniosek o dofinanansowanie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - powstanie w cztery miesiące.

W efekcie postępowania przetargowego, zarząd województwa zdecydował się powierzyć obowiązek przygotowania dokumentacji warszawskiej spółce AECOM, będącej odnogą globalnego giganta konsultingowo-inżynierskiego, działającego w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach, którego dochód przekroczył w ubiegłym roku 6 miliardów dolarów. Firma posiada doświadczenie zarówno w przygotowywaniu analiz wykonalności, jak i w projektowaniu infrastruktury transportowej oraz w planowaniu i projektowaniu urbanistycznym.

Zadaniem AECOM będzie sporządzenie analizy wariantowej przedsięwzięcia, którego zasadniczą częścią jest stworzenie Kujawsko-Pomorskiego Związku Taryfowego, umożliwiający zaprowadzenie wspólnego, bydgosko-toruńskiego systemu sprzedaży biletów w publicznym transporcie obu miast, ujednolicenie cen biletów oraz zintegrowanie rozkładów jazdy. Dla tych celów zbudowany zostanie elektroniczny system pobierania opłat od pasażerów, oparty o karty elektroniczne. Nad konkretnymi rozwiązaniami technicznymi pracować będą wspólnie marszałkowscy urzędnicy oraz samorządy Bydgoszczy i Torunia.

Przygotowane przez AECOM studium wykonalności dotyczyć będzie także pozostałych elementów podprojektu II BiT City, za który odpowiada Urząd Marszałkowski, w tym zakupu taboru kolejowego i tramwajowego. Wartość kontraktu to blisko 240 tysięcy złotych.

Posuwają się także prace związane z budową bezkolizyjnego przejazdu drogowego pod linią kolejową Bydgoszcz-Toruń w Solcu Kujawskim. Obecnie dopinane są ostatnie uzgodnienia prawno-formalne, ekipy budowlane powinny wejść na plac budowy w listopadzie.

(Tak będzie wyglądała platforma przesiadkowa Bydgoszcz – Wschód)


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 20.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.