Dzięki uzyskanemu dopuszczeniu do eksploatacji, nowoczesne lokomotywy Class66 przyczynia sie do poprawy efektywności DB Schenker Rail Polska. Spółka zamierza nadal inwestować w modernizacje taboru.
(Zabrze, 24 maja 2011) W oparciu o pozytywne wyniki testów w dniu 20 maja 2011 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zatwierdził decyzje o wydaniu świadectwa dopuszczenia do eksploatacji lokomotywy spalinowej Class66 (JT42CWR) dla DB Schenker Rail Polska.
Proces przygotowań obejmował testy prototypu lokomotywy przeprowadzone w Instytucie Pojazdów Szynowych TABOR w Poznaniu oraz specjalistyczne szkolenie pracowników w zakresie utrzymania Class 66, które odbyło sie w Toton w Wielkiej Brytanii. Pierwsze lokomotywy przyjechały do polskiej spółki z DB Schenker Rail UK w marcu 2011 roku.
Lokomotywy amerykańskiej konstrukcji są sprawdzonymi jednostkami, które z powodzeniem od wielu lat użytkowane są w Wielkiej Brytanii. Te zaawansowane technologicznie maszyny przeznaczone są do prowadzenia pociągów towarowych po liniach kolejowych normalnotorowych oraz do prowadzenia prac manewrowych. Najnowsze rozwiązanie konstrukcyjne na lokomotywach tej serii umożliwia osiągnięcie wzrostu efektywności przy jednoczesnym spadku kosztów związanych z utrzymaniem.
„Cieszymy sie z pozytywnej decyzji UTK. Lokomotywy Class66 przyczynia się do poprawy jakości naszych usług, co doskonale wpisuje sie w nasza strategie, w ramach której dążymy do uzyskania statusu spółki Premium. Dzięki lokomotywom obniżymy średni wiek naszego taboru. Pozwoli to również na optymalizacje struktury floty pod względem różnorodności, wydajności i kosztów” – mówi Hans-Georg Werner, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Autor: (źródło: DB Schenker, 24.05.2011)