baner
baner
baner
ENIKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szansa na ponowne uruchomienie połączeń kolejowych z wykorzystaniem systemu SUW 2000

Grupa PKP i Koleje Ukraińskie już w 2009 roku zamierzają ponownie uruchomić połączenie kolejowe z wykorzystaniem systemu SUW 2000, które ma być stosowane podczas mistrzostw EURO 2012. Przygotowania kolei Polski i Ukrainy do EURO 2012 były głównymi tematami rozmów między Michaiło Dmitrowiczem Kostiukiem Dyrektorem Generalnym Kolei Ukraińskich a Andrzejem Wachem Prezesem PKP S.A. Spotkanie odbyło się 16 stycznia br. w Kijowie, w ramach rozmów polsko – ukraińskich z udziałem Radosława Sikorskiego Ministra Spraw Zagranicznych Rządu RP. Podczas spotkania z Kolejami Ukraińskimi ustalono również konieczność wzmocnienia współpracy w obszarze przewozów towarów.

Podczas spotkań przedstawiciele Grupy PKP uzyskali potwierdzenie od przedstawicieli ukraińskiego Ministerstwa Transportu i Łączności o planowanym wznowieniu kursowania pociągu relacji Kraków - Lwów wyposażonego w system SUW 2000 od maja 2009, czyli od wiosenno - letniego rozkładu jazdy. Jeszcze w styczniu br. prowadzone będą prace grup roboczych mające na celu uruchomienie tego połączenia. O systemie SUW 2000 jako nowatorskim rozwiązaniu technologicznym ułatwiającym przewóz pasażerów, szczególnie w kontekście EURO 2012, mówił również w swym wystąpieniu Minister Sikorski. Andrzej Wach i Michaiło Kostiuk stwierdzili również , że należy wzmocnić współpracę w dziedzinie przewozów towarowych, aby odzyskać rynki wcześniej utracone na rzecz przewozów samochodowych.

System polskiego autorstwa - SUW 2000 - umożliwia pociągom jazdę po torach o różnej szerokości bez konieczności wymiany wózków w wagonach. Skraca to czas przekraczania przez pociągi pasażerskie granicy obu krajów z 2 - 3 godzin do kilkunastu minut, a przejazd Kraków - Lwów z prawie 10 godzin do 6 – 7 godzin. Od ponad dwóch lat, ze względów eksploatacyjnych pociągi z tym systemem zostały wstrzymane. Grupa PKP zabiega o to, aby SUW 2000 był dopuszczony do wykorzystywania na torach naszego wschodniego sąsiada i służył lepszemu skomunikowaniu obu państw nie tylko na EURO 2012, ale również w kolejnych latach. Dzięki temu systemowi możliwe będzie szybkie i bezpośrednie połączenie kolejowe między miastami polskimi a Lwowem oraz Kijowem. Znacznie wzrośnie też komfort podróży, szczególnie dla pasażerów wagonów sypialnych. Szczegółowe rozwiązania dotyczące połączeń i korytarzy, którymi będą poruszać się pociągi, są obecnie omawiane przez obie firmy.

Bezpośrednie skomunikowanie z Kijowem w trakcie EURO 2012 mają mieć miasta: Warszawa, Wrocław i Kraków. Dzięki inwestycjom planowanym przez Grupę PKP do 2012 roku, łatwiej będzie także dostać się na Ukrainę z Gdańska oraz Poznania i Szczecina. Przemyśl i Chełm będą miastami, których dworce będą służyć jako stacje przesiadkowe dla dodatkowych połączeń kolejowych uruchamianych w dniach wzmożonych przewozów związanych z rozgrywkami EURO 2012. Lwów natomiast będzie na terenie Ukrainy podstawowym węzłem, do którego kierowane będą pociągi ukraińskie z kibicami do Polski lub powrotne na Ukrainę.


Autor: (red)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.