baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szczecin z utrudnioną komunikacją

Problemy z komunikacją tramwajową będą występować w Szczecinie do końca roku. Remont czeka największy w mieście węzeł, a pod koniec września na Krzekowo przestaną jeździć „siódemka”, „piątka” i „dziewiątka”.

Prace mają się rozpocząć w trzech miejscach niemal jednocześnie.

- Przed końcem wakacji chcemy rozstrzygnąć przetarg na modernizację placu Kościuszki, a jeszcze w tym tygodniu ogłosimy kolejny na przebudowę torów linii numer siedem w dwóch miejscach: na al. Bohaterów Warszawy oraz na ul. Żołnierskiej wraz z przebudową pętli na Krzekowie - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Szczecińskie Tramwaje.

Realizacja zadań kosztować będzie około 20 mln. Rada miasta, aby je sfinansować, na ostatniej sesji podniosła kapitał zakładowy Szczecińskich Tramwajów o 11,5 mln zł.

Dla komunikacji tramwajowe przebudowa rozjazdów na pl. Kościuszki to chyba organizacyjnie największe wyzwanie. Wzdłuż al. Piastów kursują linie: 4, 11 i 12, wzdłuż ul. Krzywoustego: 7, 8 i 9, a to ponad połowa wszystkich linii w mieście.

- Dlatego postawiliśmy dość nietypowe warunki prowadzenia robót. Chodzi nam o to, by w miarę możliwości utrzymać ruch. - twierdzi Wawrzyniak.

Wg założeń, wykonawca, któremu zostanie powierzone zadanie, większość prac montażowych ma prowadzić gdzieś na zapleczu budowy. Części tam zmontowane mają być w weekendy przywożone na pl. Kościuszki, na którym stare tory będą wymieniane na nowe.

- Ruch tramwajów na tym węźle będzie więc wstrzymywany od piątków od godz. 23 do poniedziałków do godz. 4 rano. Na dodatek prawdopodobnie nie będzie tak, że wstrzymamy od razu wszystkie linie. Wszystko będzie zależeć od tego, którą część placu będziemy modernizować w dany weekend. - informuje Wawrzyniak.

W razie konieczności niektóre linie tramwajowe będą zastąpione autobusami, a inne zostaną puszczone okresowo zmienioną trasą.

Plac Kościuszki przejdzie wymianę wszystkich rozjazdów. Wyremontowana zostanie nawierzchnia pomiędzy torami, ustawione nowe krawężniki i poprawiona zieleń na wyspach placu. Ze względu na złożoność organizacji prace potrwają 4-5 miesięcy. Mniej więcej tyle samo czasu będzie potrzeba na modernizację torów na ul. Boh. Warszawy i Żołnierskiej.

- Zależy nam na tym, by torowiskiem „siódemki” na wiosnę mogły jeździć tramwaje niskopodłogowe. Właśnie pod koniec wiosny 2010 powinny do nas trafić pierwsze tego rodzaju składy. Chcieliśmy, by mogły jeździć na dwóch liniach: 7 i 8. Torowisko na Gumieńce już jest przygotowane do takich pojazdów. - informuje Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w magistracie.

Do ideału torom, „siódemki” daleko. Jesienny remont prowadzony będzie na odcinku między ulicami Jagiellońską i Wawrzyniaka oraz na Żołnierskiej od Wernyhory do pętli Krzekowo.

- Na samej pętli zbudowane zostaną nowe perony. Niestety Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie ma pieniędzy na jednoczesną przebudowę zaplecza, bo fajnie byłoby skorelować nasze zadanie z przebudową całej reszty - mówi Wawrzyniak.

Tak więc, mimo, że tory będą nowe, to budynek stojący na pętli dalej będzie szpecił to miejsce. Kierowcy też mogą się cieszyć z modernizacji pętli Krzekowo. Obecnie przejazd po wystających ponad pozapadaną jezdnię torach nie jest przyjemny.

Niestety nie będzie w tym roku modernizacji  torów na ul. Gdańskiej, moście Portowym i Basenie Górniczym. - To zadanie zostawiamy na przyszły rok. Chcielibyśmy wszystkie te rzeczy wykonać jednocześnie, łącznie z przebudową Basenu Górniczego już pod Szczeciński Szybki Tramwaj - powiedział Przepiera.


Autor: (źródło: Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza Szczecin, 03.08.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.