baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szczeciński dworzec tylko dla Polaków

Obcojęzyczny turysta jeśli znajdzie się na Dworcu Głównym może liczyć jedynie na siebie. Chyba, że inny podróżny pomoże mu wyjaśniając, co panie z informacji mają na myśli.

To stary problem. Żaden z pracowników informacji klejowej nie mówi w języku obcym na tyle, by porozumieć się z podróżnymi.

- Pracuję na dworcu w biurze podróży. Czasami mam wrażenie, że tylko ja jestem osobą, która mówi tu w jakimkolwiek języku obcym. Na przykład ostatnio: Przemiły Duńczyk chciał dostać się pociągiem do Rostocku. Poszedł do informacji PKP, pani z okienka na kartce wyskrobała mu jakieś trzy godziny i rozłożyła ręce, bo nie potrafiła wyjaśnić, że pan ma pociąg za godzinę, musi dojechać do jednego miasta i tam się przesiąść. - opowiada Czytelniczka, która świadkiem podobnych sytuacji jest kilka razy w tygodniu. W lecie przybędzie turystów, a więc siłą rzeczy także problemów językowych.

- Szczecin aspiruje do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury, a nie potrafi zadbać o turystów już na samym początku ich wizyty w mieście. To samo dotyczy komunikatów o podstawieniu czy odjeździe pociągu. Dla Polaka są prawie niezrozumiałe! Sprzęt nagłaśniający pamięta chyba jeszcze czasy Gierka. Nie wspomnę o tym, że żaden pociąg nie jest zapowiadany w języku obcym. - żali się pracownica biura podróży.

Problemu w niewładaniu językiem obcym przez pracownice informacji nie dostrzega Dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

- Na dwóch dworcach w Paryżu próbowałem się porozumieć po angielsku i nic z tego nie wyszło. Po prostu nikt nie znał tam angielskiego. Więc nie jest z nami wcale tak źle. – twierdzi dyr. ZZPR Andrzej Chańko.

Póki co, na porozumienie się w języku obcym w informacji kolejowej Szczecina nie ma co liczyć.

- Najdalej do końca roku planujemy zlikwidować informację na Dworcu Głównym w Szczecinie. Nawet 80-90 procent zapytań dotyczy bowiem pociągów InterCity. A ta spółka ma na dworcu swoje centrum obsługi klienta, w którym można uzyskać informacje o wszystkich pociągach. Osoby, które tam pracują znają język angielski, bo było to warunkiem przyjęcia ich do pracy. - wyjaśnia dyrektor.


Autor: (źródło: Monika Stefanek, Głos Szczeciński, 28.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.