baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szczeciński dworzec tylko dla Polaków

Obcojęzyczny turysta jeśli znajdzie się na Dworcu Głównym może liczyć jedynie na siebie. Chyba, że inny podróżny pomoże mu wyjaśniając, co panie z informacji mają na myśli.

To stary problem. Żaden z pracowników informacji klejowej nie mówi w języku obcym na tyle, by porozumieć się z podróżnymi.

- Pracuję na dworcu w biurze podróży. Czasami mam wrażenie, że tylko ja jestem osobą, która mówi tu w jakimkolwiek języku obcym. Na przykład ostatnio: Przemiły Duńczyk chciał dostać się pociągiem do Rostocku. Poszedł do informacji PKP, pani z okienka na kartce wyskrobała mu jakieś trzy godziny i rozłożyła ręce, bo nie potrafiła wyjaśnić, że pan ma pociąg za godzinę, musi dojechać do jednego miasta i tam się przesiąść. - opowiada Czytelniczka, która świadkiem podobnych sytuacji jest kilka razy w tygodniu. W lecie przybędzie turystów, a więc siłą rzeczy także problemów językowych.

- Szczecin aspiruje do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury, a nie potrafi zadbać o turystów już na samym początku ich wizyty w mieście. To samo dotyczy komunikatów o podstawieniu czy odjeździe pociągu. Dla Polaka są prawie niezrozumiałe! Sprzęt nagłaśniający pamięta chyba jeszcze czasy Gierka. Nie wspomnę o tym, że żaden pociąg nie jest zapowiadany w języku obcym. - żali się pracownica biura podróży.

Problemu w niewładaniu językiem obcym przez pracownice informacji nie dostrzega Dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

- Na dwóch dworcach w Paryżu próbowałem się porozumieć po angielsku i nic z tego nie wyszło. Po prostu nikt nie znał tam angielskiego. Więc nie jest z nami wcale tak źle. – twierdzi dyr. ZZPR Andrzej Chańko.

Póki co, na porozumienie się w języku obcym w informacji kolejowej Szczecina nie ma co liczyć.

- Najdalej do końca roku planujemy zlikwidować informację na Dworcu Głównym w Szczecinie. Nawet 80-90 procent zapytań dotyczy bowiem pociągów InterCity. A ta spółka ma na dworcu swoje centrum obsługi klienta, w którym można uzyskać informacje o wszystkich pociągach. Osoby, które tam pracują znają język angielski, bo było to warunkiem przyjęcia ich do pracy. - wyjaśnia dyrektor.


Autor: (źródło: Monika Stefanek, Głos Szczeciński, 28.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.