Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, dobiega końca przebudowa szlaku Skokowa – Żmigród, który jest częścią odcinka linii kolejowej E 59 Wrocław – Poznań. Podczas prac modernizacyjnych przeprowadzona zostaje wymiana podtorza, odwodnienie, demontaż i montaż starej sieci i słupów trakcyjnych oraz zabudowa nowej.
Tor nr 2 oddano do eksploatacji w czerwcu. Zrealizowano także znaczną część prac na torze nr 1. Stoją już nowe słupy, a jeszcze w listopadzie zakończy się montaż sieci trakcyjnej. Zmodernizowano również większość obiektów inżynieryjnych.
Prace ziemne prowadzone są jeszcze po obydwu stronach linii kolejowej. Są one związane z odwodnieniem i usuwaniem drzew zagrażających bezpiecznej komunikacji. Zgodnie z uzgodnieniami, likwidowany jest jeden przejazd kolejowy. Powstaje droga dojazdowa do sąsiedniego przejazdu.
- Poprawia się bezpieczeństwo w ruchu kolejowo drogowym. Na dwóch przejazdach wymieniono nawierzchnię, docelowo zmodernizowane będą również urządzenia sygnalizacji.
Od grudnia 2009r na odcinku Skokowa – Żmigród pociągi będą mogły jeździć po dwóch torach. Usprawni to komunikację na trasie Wrocław – Poznań. – czytamy w komunikacie PKP.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 18.11.2009)