baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szybka Kolej Miejska z Otwocka już kursuje

Mieszkańcy Wawra oraz powiatu otwockiego od 1 września mogą korzystać z nowych połączeń SKM. Linia S1 została uruchomiona na trasie między Otwockiem a Warszawą Wschodnią.

Mieszkańcy dzielnicy Wawer a także osoby dojeżdżające do Warszawy z Otwocka i Józefowa, oprócz istniejących połączeń Kolei Mazowieckich (w ramach Wspólnego Biletu), mogą korzystać również z pociągów SKM. Dzięki temu pasażerowie mają do dyspozycji o 20 kursów więcej na pełnej trasie (Warszawa Wschodnia – Otwock) i po jednym kursie skróconym, na trasie z Dworca Wschodniego do Falenicy. Na trasie do Otwocka jeździ teraz 61 pociągów (łącznie z kursami KM). W przeciwnym kierunku – 63. Co ważne, rozkłady jazdy obu przewoźników są ze sobą skoordynowane. Składy podjeżdżają na perony co ok. 10 minut.

Dodatkowo, we współpracy z władzami samorządowymi, ZTM planuje uruchomienie lokalnych linii autobusowych, które będą mieszkańców dowoziły do linii kolejowej.

Kierowcy z Wawra, którzy chcą skorzystać z nowej linii SKM, mogą swoje auta zostawić na parkingu P+R w Aninie, przy przystanku kolejowym. W 2011 r. zostanie uruchomiony również parking przesiadkowy przy stacji kolejowej w Wawrze.
Pociągi linii S1 dojeżdżają do Warszawy Wschodniej tylko tymczasowo. Najprawdopodobniej już od grudnia, jej trasa zostanie wydłużona. Pociągi będą dowoziły pasażerów do Śródmieścia i do Dworca Zachodniego.

Jedną z pierwszych pasażerek nowej linii była prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, która przyjechała nią do pracy. W inauguracyjnym przejeździe towarzyszyli jej przedstawiciele władz samorządowych Wawra, Józefowa i Otwocka, dyrektor ZTM oraz prezes SKM.

Warto zaznaczyć, że nowa linia SKM została uruchomiona zdecydowanie szybciej niż pierwotnie zakładano. Pociągi „miejskie” miały dojeżdżać do Otwocka dopiero pod koniec 2011 r., czyli po uruchomieniu linii z Lotniska Chopina i po wprowadzeniu do ruchu 13 nowych pociągów produkcji bydgoskiej PESY.

Na zmianę tych planów wpłynął ogromny sukces frekwencyjny linii SKM tzw. „powodziowej”. W czasie czerwcowego wyłączenia ruchu na Wale Miedzeszyńskim, ZTM uruchomił linię SKM S10, która kursowała między Dworcem Wschodnim a Falenicą. Miała za zadanie odciążyć zatłoczone pociągi KM, które mieszkańcom Wawra zapewniały najszybszy dojazd do centrum Warszawy. Linia cieszyła się ogromnym zainteresowaniem pasażerów, którzy chcieli by została już na stałe. Dlatego podjęto decyzję o uruchomieniu na stałe połączeń SKM na tej linii kolejowej. Dodatkowo, dzięki współpracy z podwarszawskimi samorządami, zostanie ona wydłużona właśnie do Otwocka.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 01.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.