W dniu 15 lutego 2010 r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności budowy linii kolejowej dużych prędkości z Wrocławia i Poznania przez Łódź do Warszawy.
W postępowaniu prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego w lipcu 2009 r. komisja przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe SA skierowała zaproszenia do drugiego etapu dialogu do pięciu konsorcjów, których liderami są:
W terminie do 15.02.2010 r. godz. 12.00 oferty złożyli wszyscy wymienieni oferenci.
Ostateczne wyłonienie wykonawcy studium wykonalności jest spodziewane w I kwartale 2010 r. Kryteria to:
Zamawiający (PKP Polskie Linie Kolejowe SA) na sfinansowanie zamówienia przeznaczył kwotę 85 605 936 zł brutto (70 168 800 zł netto).
Oferenci złożyli następujące oferty ceny studium wykonalności (w kolejności otwarcia ofert):
1. Konsorcjum w składzie: Pöyry Infra GmbH (Lörrach, Niemcy, lider), Pöyry Infra Sp. z o.o. (Kraków, Polska), VIAPONTE – Projectos e Consultatoria de Engenharia SA (Lizbona, Portugalia) – na kwotę 82 034 600, 72 zł brutto (67 241 476 zł netto),
2. Konsorcjum w składzie: SYSTRA (Paryż, Francja, lider), SAFEGE (Nanterre, Francja), EC Harris International (Londyn, Wielka Brytania) – na kwotę 61 244 000 zł brutto (50 200 000 netto),
3. Konsorcjum w składzie: Ingeniueurbüro Dipl.-Ing. H. Vössing GmbH (Dusseldorf, Niemcy, lider), Dornie Consulting GmbH (Immenstaad am Bodensee, Niemcy) – na kwotę 43 600 000 zł netto,
4. Konsorcjum w składzie: Ingenieria IDOM International SA (Madryt, Hiszpania, lider), Biuro Projektów Komunikacyjnych (Poznań, Polska) – na kwotę 48 951 000 zł netto,
5. Konsorcjum w składzie: SENER Sp. z o.o. (Warszawa, Polska, lider), SENER Ingenieria y Sistemas (Las Arenas Vizcaya, Hiszpania), Centralne Biuro Projektowo-Badawcze Budownictwa Kolejowego „Kolprojekt” Sp. z o.o. (Warszawa, Polska), EGIS Poland Sp. z o.o. (Warszawa, Polska), EGIS Rail SA (Villeurbanne Cedex, Francja) – na kwotę 80 520 000 zł brutto (66 000 000 zł netto).
Termin realizacji zamówienia wynosi:
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości, w tym studium wykonalności, jest finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z wykorzystaniem środków z Funduszu Spójności i z budżetu państwa. Łącznie na wszystkie zadania związane z przygotowaniem budowy linii KDP przeznaczono kwotę 290,98 mln zł. Inne zadania związane z tym projektem to m.in. wykonanie studiów wykonalności dla przygotowania węzłów kolejowych Poznań, Wrocław, Łódź, Warszawa (w trakcie prac) dla kolei dużych prędkości, szczegółowa realizacja standardów unijnych i zapewnienie kompatybilności linii dużych prędkości z istniejącą infrastrukturą kolejową.
Linia KDP będzie pierwszą od lat 70. XX w., czyli od oddania do użytku Centralnej Magistrali Kolejowej (
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 16.02.2010)