baner
baner
baner
CARGOTOR Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szybką Koleją Miejską z Wawra i Otwocka

Mieszkańcy Wawra oraz powiatu otwockiego od 1 września będą mogli korzystać z nowych połączeń SKM. Linia S1 zostanie uruchomiona na trasie między Otwockiem a Warszawą Wschodnią.

Mieszkańcy dzielnicy Wawer a także osoby dojeżdżające do Warszawy z Otwocka i Józefowa, oprócz istniejących połączeń Kolei Mazowieckich (w ramach Wspólnego Biletu), będą mieli od początku września do dyspozycji również pociągi SKM. Dzięki temu pasażerowie będą mieli do dyspozycji o 20 kursów więcej na pełnej trasie (Warszawa Wschodnia – Otwock) i po jednym kursie skróconym, na trasie z Dworca Wschodniego do Falenicy. Na trasie do Otwocka będzie jeździło 61 pociągów (łącznie z kursami KM). W przeciwnym kierunku – 63. Co ważne, rozkłady jazdy obu przewoźników będą ze sobą skoordynowane. Składy będą podjeżdżały na perony co ok. 10 minut.

Dodatkowo, we współpracy z władzami samorządowymi, ZTM planuje uruchomienie lokalnych linii autobusowych, które będą mieszkańców dowoziły do linii kolejowej.

Kierowcy z Wawra, którzy będą chcieli skorzystać z nowej linii SKM, będą mogli swoje auta zostawić na parkingu P+R w Aninie, przy przystanku kolejowym. Niebawem, czyli w 2011 r. zostanie uruchomiony również parking przesiadkowy przy stacji kolejowej w Wawrze.

Pociągi linii S1 będą dojeżdżały do Warszawy Wschodniej tylko tymczasowo. Najprawdopodobniej już od grudnia, jej trasa zostanie wydłużona. Pociągi będą dowoziły pasażerów do Śródmieścia i do Dworca Zachodniego.

Nowa linia SKM zostanie uruchomiona zdecydowanie szybciej niż pierwotnie zakładano. Pociągi „miejskie” miały dojeżdżać do Otwocka dopiero pod koniec 2011 r., czyli po uruchomieniu linii z Lotniska Chopina i po wprowadzeniu do ruchu 13 nowych pociągów produkcji bydgoskiej PESY. Plan zakładał, że w momencie uruchomienia linii „lotniskowej”, która z Warszawy miała dojechać także do Legionowa i Sulejówka, obecna linia z Pruszkowa miała docierać właśnie do Otwocka.

Na zmianę tych planów wpłynął ogromny sukces frekwencyjny linii SKM tzw. „powodziowej”. W czasie czerwcowego wyłączenia ruchu na Wale Miedzeszyńskim, ZTM uruchomił linię SKM S10, która kursowała między Dworcem Wschodnim a Falenicą. Miała za zadanie odciążyć zatłoczone pociągi KM, które mieszkańcom Wawra zapewniały najszybszy dojazd do centrum Warszawy. Linia cieszyła się ogromnym zainteresowaniem pasażerów, którzy chcieli by została już na stałe. Dlatego podjęto decyzję o uruchomieniu na stałe połączeń SKM na tej linii kolejowej. Dodatkowo, dzięki współpracy z podwarszawskimi samorządami, zostanie ona wydłużona właśnie do Otwocka.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 30.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.