baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szybkie tempo w Gdyni

Mimo problemów wynikających z nadmiaru odkryć konserwatorskich, ekipy warszawskiego Mostostalu trzymają się harmonogramu przy wykonywaniu najważniejszych w tym kwartale prac na budowie gdyńskiego dworca, a postęp prac w ostatnim miesiącu jest widoczny gołym okiem. Codziennie na placu budowy zatrudnionych jest ponad 140 – 150 osób, zajmujących się głównie elewacją i montażem stolarki okiennej, przebu­dową dachu oraz kolumnady – wszystko po to, by jak najwięcej prac zewnętrznych wykonać jeszcze przed zimą.

Wewnątrz budynku kończy się już wylewanie podłóg w hali kasowej (do niedawna przypominającej raczej głęboki basen niż przestrzeń handlową), a na początku tygodnia tynkarze przystąpią do tynkowania ścian w podziemiach dworca. Ułożone są już wszystkie instalacje w budynku biurowym przylegającym do dworca, gdzie niedługo rozpoczną się prace wykończeniowe: układanie podwieszonego sufitu, montaż armatury w toaletach, malowanie ścian i montaż ościeżnic wraz z drzwiami.

Powoli wyłania się także przyszły kształt kolumnady, z której znikną na zawsze budy i kioski handlowe, a pojawią się gustowne, murowane i oszklone pawilony. Ładnie wygląda też kolor nowej elewacji dworca i zeszlifowane granity cokołów, choć tu można mówić o pewnym niedosycie - mimo intensywnych zabiegów szlifierskich nie udało się w całości zdjąć wierzchniej warstwy kamienia zabrudzonej latami przez czynniki atmosferyczne. Na murach widać więc będzie upływ czasu…

Całkowicie nowe są piwnice gdyńskiego dworca, z których ogromna część pełnić będzie funkcje użytkowe: handlowe i usługowe. Pięknie wygląda Sala Restauracyjna i hol kasowy, z typowymi dla gdyńskiego dworca balustradami przy okienkach kasowych. Dworzec zyskuje całkowicie nowe instalacje techniczne, w tym system informacji dynamicznej i infrastrukturę informatyczną.


Autor: (źródło: Dworzec Polski, 10.10.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.