baner
baner
baner
ATC s.c. W.I.D. Kaczmarek

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Szyny ciche i jak nowe

MPK W Poznaniu chcemy mieć ciche tramwaje przyjazne miastu. Dlatego podejmujemy walkę o obniżenie poziomu hałasu. Tak gdzie jest on najbardziej dokuczliwy będziemy szlifować szyny.

Norma dla centrum miasta to 65 decybeli. Różnymi metodami staramy się tej normy nie przekroczyć. Stosujemy specjalne wygłuszenia, elastomerowe okleiny na szyny i gumowe płyty na przejazdach przez tory. Zakładamy elastyczne podkładki likwidujące skutki wibracji – głównej przyczyny hałasu, smarujemy szyny i obręcza kół, wymieniamy napędy drzwiowe na ciche i bezpieczne, likwidujemy spękania szyn, wprowadzamy ograniczenia prędkości co pozwala ograniczyć poziom hałasu o 10 decybeli,  ale niestety wydłuża czas podróży i powoduje wzrost zużycia energii.

Tym razem  przystępujemy do następnego etapu walki o tramwaje ciche i przyjazne miastu. Będziemy szlifować szyny co w znaczący sposób wpłynie na obniżenie poziomu hałasu, poprawi płynność jazdy i ograniczy zużycie torów.

Tory szlifować będzie specjalna maszyna sprowadzona z Niemiec (w Polsce takiej nie ma) która 1 kilometr szyny jest zdolna wyremontować w ciągu 4 godzin. Do tej pory z takiej maszyny jeszcze nie korzystaliśmy; podobną technologię z dobrym rezultatem zastosowaliśmy tylko na PST. Skutek jest wyraźnie odczuwalny.

W sumie zabiegowi szlifowania chcemy poddać  ponad 13 kilometrów  szyn.  

Prace rozpoczniemy już  w nocy z 19/20 lipca w tych miejscach, w których hałas jest najbardziej dokuczliwy. Oto wykaz tych miejsc:

  • skrzyżowanie ulic Hetmańska/Głogowska do wiaduktu nad Dolną Wildą
  • ul. Strzelecka
  • ul. Głogowska (od Hetmańskiej do Ściegiennego)
  • ul. Dąbrowskiego (od Żeromskiego do Rynku Jeżyckiego)
  • ul. Fredry
  • ul. Gwarna
  • ul. 28 Czerwca 1956 (od Wybickiego do Hetmańskiej)

Prace można prowadzić  tylko wtedy gdy tramwaje nie kursują. Dlatego, żeby nie paraliżować komunikacji będziemy szlifować szyny w nocy, licząc na wyrozumiałość mieszkańców, którym może to zakłócić wypoczynek nocny. Dzięki ich zrozumieniu obejdzie się bez utrudnień w ruchu, a tramwaje będą jeździć ciszej po przeprowadzeniu remontu.

Szlifowanie szyb potrwa najprawdopodobniej 2 tygodnie. Jest to zależne od pogody, prace nie mogą bowiem toczyć się w deszczu.


Autor: (źródło: MPK Poznań, 16.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.