baner
baner
baner
Enviro-Chemia Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Technologie Tines dla Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

W marcu bieżącego roku rozpoczęły się  roboty budowlane związane z kolejnym etapem rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Proces realizacji strategii rozwoju infrastruktury komunikacyjnej Krakowa i okolic  obejmuje  modernizację oraz rozbudowę sieci komunikacji zbiorowej. Jednym z głównych założeń projektu KST (Krakowski Szybki Tramwaj) jest zapewnienie sprawnego i  szybkiego transportu zbiorowego, co  gwarantują  bezkolizyjne torowiska tramwajowe i wybrane torowiska wydzielone z zapewnionym bezwzględnym priorytetem na skrzyżowaniach.

Tak duże przedsięwzięcie wymaga zastosowania szeregu  nowoczesnych rozwiązań w nawierzchniach torowych. Inwestorem  projektu jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, a  zadanie realizowane jest przez konsorcjum, z  Grupą ZUE Kraków jako liderem.
Nowa linia tramwajowa o długości 4,2 km prowadzi od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówka. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się 5 przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem. Istotnym elementem inwestycji będzie  budowa estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich - nad skrzyżowaniem z ulicami Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską.

Na ponad czterokilometrowej trasie III-go etapu rozbudowy KST od ulicy Grzegórzeckiej przez Most Kotlarski, ul. Klimeckiego, Kuklińskiego, Lipską do pętli przy ulicy Golikówka, producentem i dostawcą rozwiązań dla nawierzchni szynowych jest firma Tines S.A.

Znaczna część nowobudowanej trasy - około 2,7 km będzie wydzielonym z jezdni torowiskiem zielonym. Zastosowane tam rozwiązania Tines to profile przyszynowe dla szyn 49E1 i 60R2 oraz podlew punktowy wykonany z materiału Edilon Corkelast 70U.

Na pozostałej część torowiska, czyli w strefach przystankowych, na przejazdach i na pętli w rejonie ul. Golikówka wykonany zostanie podlew ciągły i okołoszynowy z materiału Edilon Corkelast TO. Ta sama technologia zostanie wykorzystana  również na 260 m trasy biegnącej przez Most Kotlarski.

Dodatkowo firma Tines S.A. na całość inwestycji dostarczy około 4 750 m2 maty wibroizolacyjnej Sedrapur® FSGR o grubości 20mm, a także Editac N – materiał służący do zabezpieczenia przed korozją oraz zapewniający izolację elektryczną powierzchni stalowych.

Realizacja tej nowoczesnej inwestycji pozwoli na znaczne podniesienie komfortu podróży pasażerów i  zmniejszy czas przemieszczania się komunikacją zbiorową z północy na południe Krakowa. Budowa nowej linii ma potrwać około 15 miesięcy.


Autor: (źródło: TINES, 12.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.