baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Technologie Tines s.a. w modernizacji wrocławskiego dworca głównego

Modernizacja dworca Wrocław Główny jest jedną z kluczowych inwestycji przygotowywaną przed EURO 2012. Rozpoczęta na początku kwietnia ubiegłego roku całkowita rewitalizacja dworca, obejmuje m.in. hale peronowe, na których trwają obecnie zaawansowane prace w przebudowie klasycznej nawierzchni szynowej na nawierzchnię bezpodsypkową.

Położenie torów w rejonie dworca na 59 obiektach inżynieryjnych o zróżnicowanej konstrukcji oraz ograniczenia w skrajni, zdecydowały o zastosowaniu bezpodsypkowych systemów nawierzchni firmy TINES S.A. Na chwilę obecną został zmodernizowany i oddany do eksploatacji tor nr 10, a pod koniec maja zostaną oddane tory nr 7 i 8.

Prace podzielone są na kilka etapów: układanie maty wibroizolacyjnej, ułożenie i montaż zbrojenia betonowej płyty, montaż blokowych podpór szynowych w otulinie (system EBS), regulacja położenia toru, szalowanie oraz betonowanie płyty, a na koniec wykonanie warstwy izolacyjnej na gotowej płycie torowej.

Zastosowanie systemu EBS zapewni sprężyste przenoszenie obciążeń od pojazdów szynowych i ograniczenie drgań wywołanych ich przejazdem. W systemie tym szyny nie są przytwierdzone do podkładów belkowych, lecz do pojedynczych betonowych bloków podporowych zabudowanych w prefabrykowanych gniazdach betonowych. System EBS zastosowany w torach stacji Wrocław Główny to trwałość, zmniejszenie oddziaływań dynamicznych, obniżenie kosztów eksploatacyjnych oraz poprawa estetyki.

Wrocławski Dworzec Główny jest pierwszym polskim dworcem kolejowym, w torach którego zastosowano bezpodsypkowe systemy nawierzchni szynowej firmy TINES S.A.. Wybór nowoczesnych technologii to kierunek zgodny z zamierzeniami Zarządu PKP PLK S.A. dążącymi do podniesienia parametrów techniczno – eksploatacyjnych sieci kolejowej i dostosowanie jej do europejskich standardów.



Autor: (źródło: Chemical Global, 18.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.