baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Tereny w okolicach dworca w Pile

Tereny kolejowe położone w okolicach dworca kolejowego w Pile mają szansę na nowe życie. Warunkiem jest „uwolnienie” gruntów położonych w międzytorzu pilskiej stacji.

Grunty na których stoją budynek stacyjny oraz parowozownia zwana popularnie „Okrąglakiem” odcięte są od reszty miasta torami kolejowymi – od północy linią Tczew-Kostrzyn, od południa liniami Poznań-Piła i Piła-Kutno. Takie usytuowanie oznacza dla tych terenów przede wszystkim problem komunikacyjne: brak bezpośredniego dostępu do drogi publicznej . Jedyny dojazd samochodowy to niestrzeżony przejazd przez tory kolejowe w okolicach mostu na rzece Gwdzie. Jakiekolwiek inne niż kolejowe zagospodarowanie tych terenów, oznaczające zwiększony ruch samochodowy i pieszy, stwarzałoby zagrożenie bezpieczeństwa.

PKP SA. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu rozpoczął rozmowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz PKP Energetyka, których celem jest przebudowa układu torowego położonych na północ od pilskiej stacji. Do końca marca znane będzie stanowisko spółek kolejowych określające, czy możliwe jest przełożenie torów linii Tczew-Kostrzyn na południową stronę stacji kolejowej.

„Uwolnienie” z międzytorza gruntów wokół dworca oraz parowozowni pozwoli na nowe zagospodarowanie obiektów takich jak „Okrąglak”. Możliwe będzie zagospodarowanie komercyjne tych terenów lub przekazanie ich samorządowi terytorialnemu. Przebudowa układu torowego pozwoli także na dojazd samochodem do dworca kolejowego, który praktycznie nie posiada obecnie dostępu do drogi publicznej.

Tereny kolejowe, w rejonie stacji Piła Główna to kilkadziesiąt hektarów gruntu. Obszary wokół dworca kolejowego oraz „Okrąglaka” to blisko 3,2 ha powierzchni, która przeznaczona zostanie do zagospodarowania komercyjnego (możliwość wynajmu lub kupna) lub w przypadku zainteresowania ze strony samorządu lokalnego – do przekazania miastu.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 11.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.