Spółka Zibi S.A. przestawia case study z wdrożenia terminali mobilnych CASIO.
Profil i potrzeba klienta:
Grupa PKP jest jednym z największych polskich pracodawców. Jest czwartą co do wielkości koleją europejską. Reprezentowana jest we wszystkich międzynarodowych organizacjach kolejowych. Grupa PKP powstała w roku 2001 w wyniku procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Celem przemian było rozgraniczenie działalności przewozowej kolei od zarządzania liniami kolejowymi oraz utworzenie samodzielnych podmiotów prawa handlowego, mogących świadczyć usługi nie tylko na rynku kolejowym.
Nowe rozwiązanie, CASIO IT-3100, zaczęto wprowadzać zarówno w Przewozach Regionalnych od 2006 roku oraz w PKP Intercity od roku 2009. Główne założenia wdrożenia to:
- usprawnienie funkcjonowania kolei
- postrzeganie przewoźnika otwartego na nowe technologie, który dąży do podwyższenia jakości swojej działalności.
- zwiększenie zaufania i zadowolenia wśród klientów PKP, a tym samym zachęcenie do korzystania z tej formy transportu.
Podniesienie wydajności - osiągnięte efekty:
- szybka dystrybucja biletów sprzedawanych podczas podróży dzięki takim funkcjom jak: zintegrowana drukarka termiczna do wydruku biletów, bezprzewodowa transmisja danych, czytnik kart płatniczych, kart zbliżeniowych oraz kodów kreskowych;
- możliwość rezerwacji miejsc oraz płatności on-line
- przyjemność użytku dzięki ergonomicznej obudowie i niewielkiej wadze urządzenia - zaledwie 635g;
- solidność działania – przy 18-godzinnym czasie pracy akumulatora, odporności na upadek z wysokości 1,2m oraz
- niezawodności w temperaturze od -20C do -80C;
- oszczędność czasu pracy dzięki systemowi automatycznego rozliczania konduktorów oraz możliwości współpracy terminala IT-3100 z kasą konduktorską – np.:
- ręczne wypisanie - prostego biletu – 45 sek.
CASIO IT-3000 - prosty bilet – 20 sek.
rozlicznie płatności i raportowanie:
- tradycyjnie – 0,5 godziny
- CASIO IT-3000 – 5 min.
- oszczędność materiałów eksploatacyjnych, co automatycznie wiąże się z minimalizacją ponoszonych przez PKP kosztów - jak oszacowano, na jednego konduktora pracującego z terminalem jest to oszczędność rzędu 115 zł. brutto na rok.
- szybsze przesyłanie danych umożliwia sprawniejszą analizę i statystykę sprzedaży
- zapowiedź wprowadzenia nowego rozwiązania, które ma na celu zabezpieczyć bilet oraz ewidencjonować ilość wykorzystanego papieru.
Rozwiązania w PKP przyjęto z myślą o zwiększeniu efektywności zarówno pracy konduktorów jak i zadowoleniu klientów z korzystania z usług PKP, wychodząc jednocześnie na przeciw potrzebom jednych i drugich.
Autor: (źródło: Zibi S.A., 12.08.2011)