baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Testy tramwaju z Dusseldorfu

Do sprowadzenia kilkunastu używanych tramwajów z Dusseldorfu przymierza się krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Na przetestowanie właśnie przyjechała jedna z maszyn.

- Nim podejmiemy ostateczną decyzję o zakupie większej liczby maszyn, chcieliśmy przeprowadzić sprawdzian jednego egzemplarza. Jeśli jego techniczne możliwości będą zadowalające, będziemy chcieli kupić więcej tych maszyn - informuje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK, które w 2008 r. kupiło kilkanaście maszyn używanych wcześniej w Wiedniu. Teraz przechodzą one gruntowny remont i modernizację - zostaną wyposażone w zupełnie nowy niskopodłogowy człon.

Remonty eksploatowanych już tramwajów to opłacalny sposób na odnowienie starego parku maszyn krakowskiego przewoźnika. Koszty zakupu i modernizacji wiedeńskich tramwajów zaledwie nieznacznie przewyższają kwoty za nabycie całkowicie nowego jednego tramwaju. - O tym, że nie sprowadzamy złomu, świadczy chyba najlepiej fakt, że kiedy byliśmy gotowi kupić kolejnych kilkanaście maszyn z Wiednia okazało się, że już za późno. Kupiło je przedsiębiorstwo komunikacyjne z Utrechtu. – uważa Gancarczyk. Jak mówi, zainteresowanie używanymi tramwajami, szczególnie z rynku niemieckiego, jest coraz większe. - Konkurencja jest dość spora. Takie używane tramwaje kupują nie tylko Polacy, ale i niektóre miasta zachodnie. Mamy więc coraz większy kłopot, by znaleźć więcej takich stosunkowo zaawansowanych technicznie używanych maszyn. W Dusseldorfie uda się być może kupić ich kilkanaście. - mówi rzecznik MPK.

Tramwaj sprowadzony z Dusseldorfu jest technicznie bardzo podobny do jeżdżących już po Krakowie, dwukierunkowych tramwajów N8 z częściowo niską podłogą.


Autor: (źródło: pil, Gazeta Wyborcza Kraków, 27.08.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.