baner
baner
baner
Wagony Świdnica S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Tłumiki firmy Corus na linii kolejowej przedmieść Sydney

Na linii kolejowej z Epping do Chatswood, na przedmieściach Sydney, zainstalowano niemal 50 000 tłumików SilentTrack. SilentTrackTM to dynamiczny tłumik opracowany przez firmę Corus, znacznie redukujący hałas generowany przez ruch kolejowy. Stanowiąc wyjątkową konstrukcję w skali światowej, układ SilentTrackTM jest w stanie zmniejszyć hałas generowany przez same tory średnio o 4 do 6 dB(A), w zależności od konstrukcji toru.

Zamówienie dotyczące tej nowej dostawy do Australii zostało złożone przez grupę Union Rail Group, wspólne przedsięwzięcie (joint venture) firm wykonawczych Thiess (Australia) i Hochtief (Niemcy), oraz inwestora, Transport Infrastructure Development Corporation of New South Wales. Wykonanie tłumików zostało podzielone w przybliżeniu w stosunku 50/50 pomiędzy istniejących dostawców europejskich oraz nowych dostawców z Australii. Montaż został przeprowadzony przez Union Rail Group, przy czym szkolenie i początkowy nadzór nad przebiegiem prac był prowadzony przez firmę Corus (przy wykorzystaniu kadry firmy Volker Rail, europejskiego partnera firmy Corus w zakresie prac montażowych).

Linia kolejowa z Epping do Chatswood jest nową trasą dojazdową przebiegającą częściowo po torach umieszczonych na płytach betonowych ułożonych w tunelach. Ograniczenie hałasu było wymagane przez właścicieli sąsiadujących nieruchomości, było też konieczne zmniejszenie hałasu generowanego na sekcjach na podłożu betonowym. Opracowano nowe formy dławików SilentTrackTM, aby dopasować je do torów o nowym profilu AS 60.

System Corus był jednym z kilku potencjalnych rozwiązań wypróbowanych przez Klienta w listopadzie 2008 roku. Program testów przeprowadzonych na szlaku wykazał, że dławiki SilentTrackTM stanowią najbardziej efektywne rozwiązanie umożliwiające redukcję hałasu generowanego przez tory, a także jedyne, które umożliwiało sprawne wykonanie montażu podczas krótkich okresów, na jakie mógł być zamykany ruch na szlaku.

Jako część wymagań związanych z realizacją kontraktu przeprowadzono pomiary wydajności

systemu tłumików w kilku różnych lokalizacjach. W każdym przypadku zmierzona wydajność przewyższała wymagania Klienta w zakresie poprawy tłumienia hałasu na szlaku. W wyniku zakończonej pełnym powodzeniem instalacji systemu, Klient złożył kolejne zamówienie, dotyczące dodatkowego, niewielkiego wydłużenia trasy. Instalacja systemu na tym odcinku zostanie wykonana na początku roku 2010.

SilentTrackTM jest tłumikiem drgań wykonanym z elastomeru i stali, który jest montowany po obu stronach szyjki szyny. Tłumik SilentTrackTM absorbuje drgania szyny generowane przez ruch kolejowy, zmniejszając tym samym poziom hałasu. System może być instalowany zarówno na nowych, jak i na istniejących torowiskach. SilentTrackTM wykorzystuje dwie masy stalowe, których rozmiary i kształt są dopasowywane do określonego zakresu częstotliwości i warunków danego torowiska.

- Główna trudność przy opracowaniu systemu tłumienia polegała na tym, że należało umożliwić tłumienie poziomu hałasu w szerokim zakresie częstotliwości, rozciągającym się od około 600 Hz do kilku kiloherców. Hałas generowany przez szyny mieści się w dolnej połowie tego zakresu – do około dwóch kiloherców – natomiast hałas pochodzący od kół przypada przy wyższych częstotliwościach. – powiedział David BENTON, menedżer produktu w firmie Corus Rail. SilentTrackTM jest zatem synonimem rozwiązania “szytego na miarę” i może być doskonale dostosowany do każdych warunków eksploatacyjnych, z uwzględnieniem takich parametrów, jak typ pociągów, częstotliwość ruchu, typ szyn oraz rodzaj ich mocowania.

Inżynierowie z oddziału kolejowego firmy Corus, po określeniu pasm częstotliwości akustycznych, w jakich należy podjąć działania naprawcze, mogą zastosować tłumienie dokładnie w odpowiednich miejscach, tak, aby zapewnić maksymalną skuteczność systemu.

(grafika i fot. - Corus Rail France)


Autor: (źródło: Corus Rail France SA, 18.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.