baner
baner
baner
HELUKABEL Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni zorganizowało parowóz

Przejażdżka trasą Wolsztyn-Zbąszynek-Gorzów-Świątki została zorganizowana przez Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. Miłośnicy kolei znają tę organizację z inicjowania takich imprez przeznaczonych dla pasjonatów kolejnictwa. Gdy z organizowano taki specjalny pociąg fani kolei natychmiast wykupili 250 biletów na ten niezwykły pojazd. Reszta podziwiała lokomotywę na trasie i na stacjach, gdzie zwykle skład miał półgodzinne postoje. Była to na pewno wyjątkowa okazja do zrobienia zdjęć i filmów.

Była to lokomotywa z 1954 r. (o numerze Ol49-59). Ciągnęła ona z Parowozowni Wolsztyn trzy wagony osobowe barwy oliwkowej - stosowane powszechnie do lat 80. XX w. Charakteryzacja wycieczki przypominała właśnie końcówkę ery trakcji parowej w Polsce, czyli przełom lat 80. i 90. Trasa, którą jechał pociąg również byłą wyjątkowa. Uruchomiona w 1912 r. 48-kilometrowa linia z Gorzowa do Myśliborza od 10 lat była nieczynna. W wielu miejscach tory zarosły krzakami i były rozkradane przez złomiarzy. Już w sierpniu 1991 r. zawieszono połączenia pasażerskie, a pociągi towarowe po raz ostatni pojechały do Myśliborza w kwietniu 1999 r. Ewidencja PKP w 2006 r. wykreśliła.

Firma Berger Bau GmbH, która buduje odcinek drogi ekspresowej S3 z Gorzowa do Myśliborza w marcu reaktywowała odcinek z Gorzowa do stacji Świątki. Nieużywana linia biegnie w pobliżu planowanej trasy i firma wykorzysta ją do transportu materiałów budowlanych. Potrwa to jednak tylko do ukończenia budowy drogi, tj. około 2 lata. Następnie wiadukt i torowisko na Wieprzycach będzie zdemontowany, ponieważ z obwodnicy ma być zbudowany zjazd.. Nie ma już raczej możliwości aby zmienić projekt, mimo, że o utrzymanie linii zabiegały powiaty gorzowski i myśliborski.


Autor: (źródło: Dariusz Barański, Gazeta Wyborcza Gorzów, 19.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.