baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni zorganizowało parowóz

Przejażdżka trasą Wolsztyn-Zbąszynek-Gorzów-Świątki została zorganizowana przez Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. Miłośnicy kolei znają tę organizację z inicjowania takich imprez przeznaczonych dla pasjonatów kolejnictwa. Gdy z organizowano taki specjalny pociąg fani kolei natychmiast wykupili 250 biletów na ten niezwykły pojazd. Reszta podziwiała lokomotywę na trasie i na stacjach, gdzie zwykle skład miał półgodzinne postoje. Była to na pewno wyjątkowa okazja do zrobienia zdjęć i filmów.

Była to lokomotywa z 1954 r. (o numerze Ol49-59). Ciągnęła ona z Parowozowni Wolsztyn trzy wagony osobowe barwy oliwkowej - stosowane powszechnie do lat 80. XX w. Charakteryzacja wycieczki przypominała właśnie końcówkę ery trakcji parowej w Polsce, czyli przełom lat 80. i 90. Trasa, którą jechał pociąg również byłą wyjątkowa. Uruchomiona w 1912 r. 48-kilometrowa linia z Gorzowa do Myśliborza od 10 lat była nieczynna. W wielu miejscach tory zarosły krzakami i były rozkradane przez złomiarzy. Już w sierpniu 1991 r. zawieszono połączenia pasażerskie, a pociągi towarowe po raz ostatni pojechały do Myśliborza w kwietniu 1999 r. Ewidencja PKP w 2006 r. wykreśliła.

Firma Berger Bau GmbH, która buduje odcinek drogi ekspresowej S3 z Gorzowa do Myśliborza w marcu reaktywowała odcinek z Gorzowa do stacji Świątki. Nieużywana linia biegnie w pobliżu planowanej trasy i firma wykorzysta ją do transportu materiałów budowlanych. Potrwa to jednak tylko do ukończenia budowy drogi, tj. około 2 lata. Następnie wiadukt i torowisko na Wieprzycach będzie zdemontowany, ponieważ z obwodnicy ma być zbudowany zjazd.. Nie ma już raczej możliwości aby zmienić projekt, mimo, że o utrzymanie linii zabiegały powiaty gorzowski i myśliborski.


Autor: (źródło: Dariusz Barański, Gazeta Wyborcza Gorzów, 19.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.