Spółka Trakcja Polska, funkcjonująca na obszarze infrastruktury kolejowej, nie wystosowała odwołania odnośnie odrzucenia jej oferty na modernizację, znajdującego się na trasie Warszawa–Gdynia, Lokalnego Centrum Sterowania Ciechanów.
Trakcja stała na czele konsorcjum, które zaproponowało najniższą cenę, bo 429 mln zł netto. Dla firmy był to najistotniejszy przetarg na modernizację linii kolejowych w kraju w tym roku. Z powodu wadliwie sporządzonej gwarancji ofertę odrzucono.
Zarząd firmy ma obecnie nadzieję na realizację chociaż części prac. – Jest szansa, że zwycięskie konsorcjum zleci nam niektóre roboty. Prowadzimy już w tej sprawie rozmowy. Chcielibyśmy podpisać umowę o wartości 100–150 mln zł – mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej. Zwycięzca jest konsorcjum ze stojącym na czele czeskim Tchas należącym do francuskiej grupy Eiffage. Jego cena w przetargu to 468 mln zł netto. Porozumienie będzie jednak musiał poczekać. – Od wyników przetargu odwołało się konsorcjum Salcef Construzioni i Euro Ferroviarie, które zaproponowało prawie 530 mld zł netto. W najbliższym czasie poznamy termin rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą – informuje Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK, które ogłosiły przetarg.
Trakcja Polska, w czerwcu, dwa inne ważne przetargi także przegrała. Miały to być prace przy modernizacji linii kolejowych Warszawa Gdańska – Warszawa Praga oraz Warszawa Służewiec – Warszawa Okęcie. Niedługo jednak będzie się starać o kolejne zlecenia. – Jest szansa, że w lipcu PKP PLK ogłosi przetarg na modernizację LCS Działdowo i ponaddwudziestokilometrowego odcinka w rejonie Ciechanowa. Prace przy pierwszym wyceniam na około 1 mld zł, a przy drugim na 400 mln zł – mówi Radziwiłł.
Wyniki Trakcji, jak ocenia jej zarząd, w drugim kwartale będą dużo lepsze niż w pierwszym. Firma wypracowała w nim 103 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku netto. Za poprawę odpowiada nie tylko sezonowy wzrost prac na kolei, ale też rozwiązanie rezerw związanych z zabezpieczeniami walutowymi (spółka stosuje kontrakty typu forward).
Autor: (źródło: Tomasz Furman, PARKIET, 07.07.2009)