baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trakcja Polska odpadła w przetargu

W najważniejszym dla Trakcji Polskiej przetargu, na modernizację linii kolejowej w okolicach Ciechanowa, giełdowa spółka przegrała z firmą, w radzie której zasiada członek zarządu PKP PLK.

Oferta Trakcji Polskiej została odrzucona, mimo że zaproponowała najniższą cenę w przetargu na modernizację Lokalnego Centrum Sterowania Ciechanów, znajdującego się na trasie Warszawa – Gdynia. – Powodem były wadliwie sporządzone gwarancje – powiedział Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK,  państwowej spółki, organizującej przetargi kolejowe w Polsce.

– W przetargu zaproponowaliśmy cenę 429 mln zł netto, która okazała się najniższą spośród zaoferowanych. W tej sytuacji dziwi mnie wygrana konsorcjum deklarującego wykonanie prac za kwotę prawie o 40 mln zł wyższą – mówi prezes Trakcji Polskiej Maciej Radziwiłł dodając, iż jedynym kryterium wyboru oferty była cena, a wykluczenie spółki odbyło się bez jakiejkolwiek próby wezwania jej do usunięcia braków przez zleceniodawcę.

Przeprowadzenie modernizacji wygrało LCS Ciechanów w składzie: TCHAS, Leonhard Weiss, Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych grupa ZUE oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Ostatnia z wymienionych spółek jest kontrolowana przez PKP PLK. W jej radzie nadzorczej zasiada członek zarządu PKP PLK Paweł Dziwisz, który był jedną z osób podpisujących w imieniu zleceniodawcy dokument o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o wykluczeniu z przetargu dwóch konsorcjów, na czele których stała Trakcja Polska i Strabag.

– Paweł Dziwisz został powołany w skład rady nadzorczej Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie 27 maja, natomiast decyzja zarządu PKP PLK o wyborze wykonawcy LCS Ciechanów nastąpiła 20 maja – tłumaczy Krzysztof Łańcucki, a przedstawiciele PKP PLK nieoficjalnie sugerują, że Trakcja Polska może jeszcze okazać się zwycięzcą w tym przetargu.

– Propozycja giełdowej spółki nie została ostatecznie odrzucona. Wybór zwycięzcy może być unieważniony, jeśli Trakcja Polska odwoła się do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta pozwoli na usunięcie braków i ponowne rozpatrzenie oferty – poinformował anonimowy pracownik PKP PLK. Decyzja o złożeniu odwołania nastąpi po analizie dokumentów związanych z przetargiem przez prawników spółki.

Kontrakt na LCS Ciechanów jest dla grupy Trakcji Polskiej szczególnie istotny, bo dzięki niemu istniała możliwość osiągnięcia w tym roku nawet 900 mln zł przychodów (prognoza analityków), wobec 795 mln zł wypracowanych w 2008 r. Obecnie szansa na znaczną poprawę jest mniejsza, chociaż zarząd liczy jeszcze na wygranie przetargów dotyczących modernizacji linii kolejowych Warszawa Gdańska – Warszawa Praga oraz Warszawa Służewiec – Warszawa Okęcie.


Autor: (źródło: Tomasz Furman, PARKIET, 01.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.