baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Tramwaj na Tarchomin pojedzie przed EURO

Po wydaniu decyzji środowiskowej projektant – firma MP Mosty z Krakowa – będzie mógł dokończyć prace projektowe trasy tramwaju na Tarchomin. Dokumentacja powinna być gotowa już we wrześniu. Następnie projektant rozpocznie procedurę ubiegania się o zezwolenie na realizację inwestycji, wydawane przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.

Procedura przewiduje uzyskanie uzgodnień w Zakładzie Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, u miejskiego inżyniera ruchu oraz u gestorów sieci uzbrojenia terenu. ZTM ściśle współpracuje z wykonawcą inwestycji – spółką Tramwaje Warszawskie. Na uzyskanie prawomocnego zezwolenia budowlanego projektant ma czas do 20 grudnia bieżącego roku.

Po uzyskaniu prawomocnego zezwolenia budowlanego Tramwaje Warszawskie będą mogły ogłosić przetarg i wyłonić w nim firmę, która wybuduje trasę. Procedura przetargowa powinna potrwać ok. 2 miesięcy. Oznacza to, że prace budowlane będą mogły rozpocząć się wiosną przyszłego roku. Taki termin pozwala prognozować, że budowa odcinka do pętli przy ul. Mehoffera mogłaby zakończyć się w 2011 roku. Dwa lata później do użytku oddana ma być cała linia - do pętli na Winnicy.

W pierwszym etapie realizacji inwestycji wybudowane zostanie torowisko tramwajowe po prawej (wschodniej) stronie istniejącej jezdni ul. Światowida. Powstanie także ulica Projektowa pomiędzy Trasą Mostu Północnego a ul. Światowida. Projekt zakłada wykonanie lub przebudowę wszystkich skrzyżowań drogowych z myślą o drugim etapie prac.

Drugi, docelowy, etap inwestycji przewiduje budowę drugiej jezdni ul. Światowida, na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami przebudowanymi w pierwszym etapie, wraz z układem chodników i ścieżek rowerowych.

Możliwość podróżowania za półtora roku tramwajem po Białołęce, może zablokować oprotestowanie decyzji środowiskowej przez grupę osób, które forsują alternatywny projekt przebiegu trasy na Winnicy. Projekt, który z uwagi na obiektywne czynniki, nie mógł zostać uwzględniony.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 19.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.