baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Tramwaj Plus ze skróconą trasą

Niespodziewanie Wrocław skrócił trasę budowanego na Euro 2012 nowego tramwaju. Wg założeń, Tramwaj Plus nie pojedzie ani do Leśnicy ani na Sępolno.

Początkowo zakładano, że przy ul. Suchej, między dworcami autobusowym i kolejowym, powstanie wielki przystanek nowego, szybkiego Tramwaju Plus (miał być gotowy na Euro). Z planu jednak zrezygnowano, a decyzję taką niespodziewanie podjęli miejscy urzędnicy. Wg nowych postanowień skrócono także jedną z dwóch linii tramwaju: zamiast z Sępolna do Leśnicy, będzie on kursował tylko między pętlą przy Stadionie Olimpijskim a Pilczycami.

- Dzięki temu, na tej trasie wagony będą jeździły co 6 minut, a nie co 12, jak wychodziło wcześniej. - tłumaczy Zbigniew Komar, pełnomocnik prezydenta Wrocławia do spraw transportu szynowego.

Jak wyjaśnia magistrat, odcinek od Pilczyc do Leśnicy jest długi, a w sąsiedztwie trasy nie mieszka aż tyle osób, żeby puszczać tam Tramwaj Plus. Urzędnicy twierdzą, iż lepiej skrócić trasę, żeby zyskać więcej połączeń.

Pełnomocnik prezydenta zauważa też, iż zarówno do Leśnicy, jak i na Sępolno pasażerowie bez kłopotów dojadą innymi tramwajami: tymi, które na tych trasach jeżdżą teraz. Jedyny problem to przesiadka.

Przez ul. Suchą, która miała zostać przebudowana i zamknięta dla samochodów szybki tramwaj też nie przejedzie. Powstać miał tam węzeł przesiadkowy, podobny do tego, jaki jest na rondzie Reagana. Tramwaju Plus przegrał jednak z autami.

- Wciąż nie wiemy, co powstanie pomiędzy Dworcem Głównym a ulicą Suchą. Niewykluczone, że galeria handlowa, a to oznacza, że musi być zapewniony do nich dojazd. - tłumaczy Komar. Wagony zamiast przez Suchą pojadą więc Glinianą i Borowską. Natomiast węzeł przystankowy zlokalizowany będzie u zbiegu ul. Borowskiej, Swobodnej i Suchej. Sucha zostanie zamknięta dopiero po Euro 2012.

Zmianami zaniepokojony jest Przemysław Filar, szef Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia. - Nie wygląda to na przemyślaną strategię, tylko na cięcie kosztów, żeby zaoszczędzić. - uważa. Wg planu powstanie druga linia Tramwaju Plus: z Gaju na Maślice.


Autor: (źródło: Marcin Torz, Gazeta Wrocławska, 17.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.